لب‌های خشک و ترک‌خورده می‌توانند نشانگر حالت‌های مختلف و بیماری‌هایی مثل دیابت یا هرپس یا بیماری کرون باشد.

دکتر زهرا حلاجی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: با نزدیک شدن هوای سرد ممکن است افراد زیادی دچار خشکی و ترک لب شوند و در این مواقع مالیدن اندکی وازلین یا پماد آ+د بر روی لب‌ها موجب نرمی‌ آنها می‌شود این نکته را به ویژه در زمستان که لب‌ها دچار خشکی و ترک‌خوردگی و سرمازدگی می‌شوند با یاد داشته باشید اندکی وازلین یا پماد آ+د موجب تسکین و التیام ترک‌خوردگی لب‌ها می‌شود. 

وی گفت: اگر دچار زخم گوشه لب شده‌اید مقداری الکل کامفر از داروخانه خریداری کنید و روزی سه بار با پنبه روی ضایعه بمالید البته اگر عفونی باشد باید به پزشک مراجعه نموده و آنتی‌بیوتیک مناسب دریافت کنید. 

وی افزود: اما لب‌های خشک و ترک خورده می‌توانند نشانگر حالت‌های مختلف و بیماری‌هایی مثل دیابت یا هرپس یا بیماری کرون باشند. 

دکتر حلاجی در ادامه افزود: همه ما می‌دانیم که بودن در هوای خیلی گرم یا سرد ممکن است باعث شود لب‌های شما خشک و ترک خورده شود اما گاهی مسئله به این سادگی‌ها نیست و گاه این حالت می‌توانی نشانگر وضعیتی خاص باشد. حواس‌تان باشد که اگر این وضعیت برای مدتی طولانی باقی ماند و دلیل خاصی برای آن پیدا نکردید حتما با پزشک مشورت کنید و همچنین زمانی که هوا خیلی سرد و لب‌هایتان ترک خورده است ‌‌آن‌ها را مدام خیس نکنید زیرا این کار وضعیت آن را بدتر می‌کند. 

برچسب ها: لب ، بیماری ، ریابت ، هرپس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
میشه کاملتر توضیح بدید
که ربطی به دیابت داره یانه چون مادرم دوروز که گوشه لبهاش زخم شده میخواستم بدونم به دیابت ربطی داره یا نه به چیزسادست
آخرین اخبار