يک کارشناس سياست خارجي گفت: آمریکا زمانی که دچار بحران اقتصادی می‌شود براي حل اين بحران یا دست به یک اقدام نظامی در مناطق دیگر می‌زند و يا در غیر این صورت با گذشت زمان دچار مشکلات سیاسی خواهد شد که ممکن است به یک انتخابات زودرس در این کشور منجر شود.

"حسين کنعاني‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعطيلي دولت آمريکا گفت: رقابت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آمریکا و در دوران بحران‌های اقتصادی شکل جدی به خود گرفته و از حالت سیاسی به نوعی موازنه منفی تبدیل می‌شود.

وي در ادامه اظهار داشت: بعد از ارائه طرح "باراک اوباما" برای تامین اجتماعی و مخالفت‌های جمهوری‌خواهان، و در نهايت تصویب آن طرح در کنگره علی‌رغم مخالفت‌ها، قابل پيش‌بيني بود که در مقابل این اقدام، از طرف جمهوري‌خواهان واکنش‌های جدی صورت گیرد.

اين کارشناس سياست خارجي تاکيد کرد: کسری بودجه دولت آمریکا، بحران اقتصادی، بدهی‌های دولت به مراکز مختلف و بانک‌ها ناشي از یک بحران اقتصادی در اين کشور است که در کنگره، سنا و دولت آمريکا در حال ظاهر شدن است و یکی از نشانه‌های اولیه آن تعطیلی دولت آمریکاست.

کنعاني‌مقدم افزود: دولتی که توانایی پرداخت بدهی خود را به کارکنان ندارد یا باید آنان را اخراج کرده و بیمه بیکاری به آنها بدهد یا اینکه برای پرداخت حقوقشان تامین منابع بکند.

وي تصريح کرد: امروزه حدود 800 هزار نفر در آمریکا منتظر شغل هستند، در حالی که دولت هیچ بودجه‌ای برای پرداخت حقوق بیکاری به آن‌ها ندارد.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به مشکلات اقتصادي دولت فدرال آمريکا اظهار داشت: جمهوری‌خواهان از این مشکلات عليه دولت اوباما استفاده کرده تا بتوانند در زمینه‌های مختلف این دولت را به چالش کشیده و در صحنه سياسي آمريکا از موضع برتری نسبت به دموکرات‌ها حضور داشتند.

کنعاني‌مقدم در پايان خاطر‌نشان کرد: آمریکا زمانی که دچار بحران اقتصادی می‌شود براي حل اين بحران یا دست به یک اقدام نظامی در مناطق دیگر می‌زند و با حمله نظامي، از ماشین جنگی خود که توسط کمپانی‌های سلاح‌سازی بزرگ تامین می‌شود استفاده کرده و يا در غیر این صورت با گذشت زمان دچار مشکلات سیاسی خواهد شد که ممکن است به یک انتخابات زودرس در آمریکا منجر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، بحران ، اقتصادی ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار