عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تعطیلی پنجشنبه ها نیازمند بازنگری است/نباید تعطیلی موجب افت تحصیلی شود

قراربود تا در فرآیندی خاص، ساماندهی ساعات آموزشی مدارس انجام گیرد اما متاسفانه شاهد تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه بودیم.

رضا صابری ،عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به طور حتم اغلب کادر آموزشی در مدارس خواستار تعطیلی در روز پنجشنبه هستند بنابراین نباید تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس بر عهده مدیران باشد زیرا در این صورت همه مدارس فعالیت خود را در این روز تعطیل می‌کنند.
 
وی گفت: اعضای کمیسیون در جلساتی که با حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش برگزار کردند به این نتیجه رسیدند که در فرآیندی خاص، ساماندهی ساعات آموزشی مدارس انجام گیرد.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه در هیچ یک از جلسات مذکور حرفی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس به وجود نیامد اما شاهد تعطیلی این روز در مدارس کشور بودیم و اصل برآن بود تا در روزهای پنجشنبه کلاس‌های آموزشی تعطیل شود و به جای آن کارهای فرهنگی و پرروشی انجام گیرد زیرا این موضوع متناسب با طرح و اهدافی بود که دلایل منطقی را با خود به همراه داشت.
 
وی ، ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها از تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس احساس نارضایتی کردند و اعتقاد داشتند که این کار باعث افت تحصیلی فرزندانشان می‌شود.به طور حتم باید در خصوص فشردگی برنامه‌های آموزشی در ۵ یا ۶ روز برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد به‌گونه‌ای که این مهم در سیاست‌گذاری آموزش و پرورش نیز گنجانده شود بنابراین لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس با انجام فرآیندی علمی و منظم کمک کند تا مجلس نیز نظرات کارشناسی‌تری را ارایه دهد. /ح

انتهای پیام/
برچسب ها: مدارس ، تعطیلی ، مجلس ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار