اهواز/

یک فروند هواپیمای فوکر 100 به ناوگان هوایی کشور اضافه شد

یک فروند هواپیمای مسافربری فوکر 100 پس از تعمیرات اساسی در اهواز، به بهره برداری رسید و وارد ناوگان هوایی کشور شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سعید جابریان معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت کشور، در نشست خبری که در حاشیه این مراسم برگزار شد، عنوان کرد: انجام تعمیرات اساسی روی این هواپیما از 8 اردیبهشت ماه در مرکز تعمیرات و نگهداری هواپیماهای شرکت هواپیمایی نفت کشور واقع در فرودگاه اهواز آغاز شد که پس از تست های نهایی آماده پروازهای عملیاتی است.

وی افزود: صرفه ارزی حاصل از بازرسی های معمولی و روتین کارها بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت کشور بیان کرد: از آنجایی که تعمیرات هواپیما قبلا توسط شرکت های خارجی انجام می شد اعمال تحریمات از سو این کشورها موجب شد شرکت های داخلی در جهت خودکفایی اقدام کنند. در نتیجه شرکت هواپیمایی نفت کشور نیز با تفکر تثبیت، تجهیز و تقویت اقدام به تعمیر هواپیما کرد.

جابریان اظهار کرد: انجام عملیات تعمیر و تجهیز هواپیما توسط نیروهای متخصص بومی خوزستان و بعضا غیر بومی انجام شده است.

وی تصریح کرد: بنا بر پیش بینی های صورت گرفته چنانچه قطعات مورد نیاز به موقع به دستمان می رسید، این پروژه حدود 82 روز پایان می یافت اما متاسفانه به دلیل عدم دریافت به موقع قطعات موردنیاز، این مدت زمان به بیش از 3 ماه افزایش یافت.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت کشور یادآور شد: برای ارتقا سطح دانش و آموزش نیروهای این شرکت از سال گذشته تاکنون 400 نفر برای شرکت در دوره های آموزشی تعمیر و نگهداری هواپیما به داخل و خارج از کشور اعزام شده اند.

جابریان خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر به دنبال راه اندازی مرکزی آموزشی یا دانشگاهی در مجاورت شرکت هواپیمایی بودیم اما متاسفانه مکانی برای راه اندازی این مرکز در اختیار ما نیست و از مسولان استانی انتظار داریم مکانی را به این منظور فراهم کنند./س



 

برچسب ها: هواپیما ، ناوگان ، اضافه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.