سردبیر سابق مجله آمریکایی فریمن ؛

با وجود پیشنهادهای صلح جویانه دکتر روحانی، اوباما در مسیر جنگ قرار دارد

سردبیر سابق مجله آمریکایی فریمن در اظهاراتی عنوان داشت : ایرانی‌ها حق دارند در اظهارات آشتی‌جویانه واشنگتن تردید کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وی افزود : برخلاف سوال رایج مبنی بر اینکه آیا آمریکا می‌تواند به ایران اعتماد کند، بهتر است سوال شود آیا ایران می‌تواند چنین کند؟ با وجود پیشنهادهای صلح ‌جویانه روحانی، اوباما در مسیر جنگ قرار دارد . 
"شلدون ریچمن" تصریح کرد: دولت آمریکا از سال ۱۹۷۹(۱۳۵۷) که انقلاب مردمی ایران دولت دست نشانده آمریکا را سرنگون کرد، درگیر جنگی مخفیانه و نیابتی علیه ایران با هدف تغییر نظام این کشور و روی کار آوردن دولتی در خدمت اهداف خود است.
ریچمن اظهارداشت: نیروی دریایی آمریکا طی جنگ عراق و ایران، یک هواپیمای مسافربری این کشور را در آسمان ایران سرنگون کرد و جان ۲۹۰ مسافر و خدمه را گرفت.
وی افزود: فرمانده ناو یو اس ای وینسنس اعلام کرد که کشتی اش در آن زمان هدف حمله قایق های مسلسل دار قرار گرفته بود و هواپیمای ایرباس اس ۳۰۰ ایران را باهواپیمای جنگی اف ۱۴ اشتباه گرفت. ایران هم در مقابل اعلام کرد که این هواپیمای مسافربری هر روز در همان ساعت فرودگاه را ترک می کرد. شاهدان نیروی دریایی ایتالیا که در نزدیکی کشتی جنگی آمریکا حرکت می کردند، خاطر نشان کردند که هواپیمای ایرانی هنگام هدف قرار گرفتن در حال اوج گرفتن بود و مانند هواپیمایی نبود که به قصد حمله در حال پایین آمدن باشد.
ریچمن گفت: دولت آمریکا و اسرائیل به عنوان نزدیک ترین متحد واشنگتن در خاورمیانه به گروه های شورشی مانند گروهک منافقین کمک کردند تا به حکومت ایران و مواضع آن حمله کنند. قتل دانشمندان ایران و جنگ سایبری از دیگر مصادیق جنگ مخفی آمریکا علیه ایران است.
این نویسنده آمریکایی افزود: تحریم ها را نیز باید به شیوه های مختلف جنگ مخفی آمریکا علیه ایران افزود. طبق حقوق بین الملل، تحریم به معنای اقدام به جنگ است. گفته می شود، تحریم ها فلج کننده اقتصاد ایران است اما، باید توجه داشت که مردم نیز بخشی از اقتصاد هستند و اقتصاد شامل مردم نیز می شود. این تحریم ها مردم بی گناه، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بیماران را با رنج و تعب مواجه می سازد، ظالمانه است و باید متوقف شود اما، با این وجود، عده ای در کنگره آمریکا خواستار تحریم های شدیدتر هستند.
وی اظهارداشت: درواقع، در این جنگ آمریکا، این ایرانی ها هستند که متالم شده اند. از این رو و به ویژه با تاکید مجدد باراک اوباما مبنی بر مطرح بودن همه گزینه ها، منطقی است که در صداقت اظهارات آشتی جویانه اخیر آمریکا تردید کنند. اوباما باید این سخنان آشتی جویانه را با عمل همراه سازد.
نویسنده در ادامه با اشاره به ادعای برخی ها مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت بمب است، افزود، مساله این است که این ادعا واقعیت ندارد. سازمان های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بودند که ایران در سال ۲۰۰۳ ، همان سالی که آمریکا صدام را سرنگون کرد، برنامه تسلیحاتی خود را متوقف کرد. سازمان اطلاعات اسرائیل نیز قبول دارد که ایران تصمیم به ساخت بمب نگرفته است. 
وی گفت: درست است که ایران اورانیوم را تا سطح ۲۰ درصد غنی کرد اما، آن را به میله های سوختی تبدیل می کند که برای مصارف پزشکی و نه ساخت بمب مناسب است.
علاوه بر این، ایران عضو پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای است و آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها گواهی داد که اورانیوم ایران برای ساخت بمب استفاده نشده است. از سوی دیگر، اسرائیل، قدرت هسته ای که آتش بیار جنگ بین آمریکا و ایران است، عضو این پیمان نیست.
ریچمن در پایان با طرح این سوال که باید پرسید در جایی که اسرائیل صدها و آمریکا هزاران سلاح هسته ای دارد، ایران با یک سلاح هسته ای چه می خواهد بکند؟ افزود، با وجود پیشنهادهای صلح جویانه حسن روحانی، اوباما در مسیر جنگ قرار دارد. او باید جنگ افروزان را طرد و گزینه صلح را انتخاب کند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار