در نشست دومين آلبوم خواننده جوان موسيقي پاپ ايران؛

مهدي يراحي: تجربه فضاهاي جديد در «امپراطور» حس خوشايندي بود/ احسان عليخاني: شاد خواندن مهدي يراحي را دوست ندارم

مهدي يراحي در نشست خبري دومين آلبوم موسيقي خود گفت: تجربه فضاهاي جديد در آلبوم «امپراطور» حس خوشايند بود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبري آلبوم «امپراطور» مهدي يراحي كه ساعتي پيش در هتل هما برگزار شد، مهدي يراحي در اين نشست گفت: آلبوم «امپراطور» حاصل سه سال تلاش من است و معتقدم اگر يك خواننده بتواند در آلبوم خود فضايي را به خوبي به وجود بياورد و آن سبك را به خوبي حفظ كند به موفقيت رسيده و فكر مي‌كنم توانسته‌ام چارچوب‌ها را حفظ كنم و اداي كسي را درنياورم و تنها خودم باشم.

وي ادامه داد: من ترانه عطر تو را خيلي دوست داشتم و براي اين ترانه يك ملودي درست كردم كه خوشبختانه به موفقيت دست يافت و از نتيجه كار بسيار راضي بودم.

وي با اشاره به اينكه در آلبوم «امپراطور» فضاهاي مختلفي را تجربه كرده اظهار داشت: علاقه‌مندم از يك سري فضاهايي كه در ملودي موسيقي مناطق مختلف وجود دارد استفاده كنم اما در نهايت به فرمي خواهم رسيد كه به خودم تعلق دارد زيرا نمي‌توانم خيلي از خودم دور شوم.

يراحي افزود: اين تعبير وجود دارد كه هر اثري كه كمي سنگين است غمگين نام مي‌گيرد در حالي كه فكر مي‌كنم در آلبوم دومم نسبت به آلبوم نخست كمي از اين فضاها دور شدم. در عين اين كه سعي كردم اين موضوع به هويت كاري من ضربه وارد نكند.

اين خواننده جوان موسيقي پاپ كشورمان با اشاره به اينكه سبك‌هاي متفاوتي در آلبوم «امپراطور» وجود دارد تصريح كرد: در حال حاضر دنيا به سمت موسيقي تلفيقي حركت مي‌كند و اين يك اتفاق جديد است. و همان‌طور كه در دنيا همه‌چيز وجود دارد تصور نمي‌كنم وجود سبك‌هاي مختلف در يك آلبوم موسيقي به آن اثر ضربه‌اي وارد كند و هميشه از آهنگ‌سازان و ترانه‌سرايان جديدي كه از اين فاكتورها برخوردار هستند در كارم استفاده مي‌كنم.

يراحي افزود: هنگامي كه ما براي اين آلبوم مجوز مي‌گرفتيم يك سري شبهاتي به وجود آمد در مورد بسياري از عوامل اين آلبوم همان‌گونه كه چهار سال پيش من براي مدتي ممنوع‌الكار شدم. اما اين موضوع باعث ناديده گرفته شدن زحمات عوامل حاضر در تهيه اين آلبوم نمي‌شود.

وي با اشاره به اينكه دومين كنسرتش با انتشار آلبومش همزمان شد، اظهار داشت: انتشار آلبوم «امپراطور» با دومين كنسرت من در تاريخ 7 مهر مصادف شد اما با اين وجود در اين كنسرت اتفاق‌هاي خوب را تجربه كرديم.

وي افزود: در حال تلاشيم تا كيفيت كنسرت‌ها به درجه مطلوبي برسد و در مورد آلبوم سومم مي‌توانم بگويم كه شش قطعه از اين آلبوم نهايي شده و تصميم داريم در صورت مطلوب بودن شرايط اين آلبوم را نيمه اول سال آينده منتشر كنيم.

محمدرضا خانزاده تهيه كننده آلبوم «امپراطور» در اين نشست گفت: در مورد تبليغات براي كنسرت‌ها مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه چنين تبليغاتي بيشتر براي كنسرت‌هاي سنتي انجام مي‌شود، اما در مورد خوانندگان پاپي كه تبليغات كنسرت آنها را مشاهده مي‌كنيم بيشتر بحث اسپانسرينگ مطرح است و چنين تبليغي محور آن برند مشخص مي‌چرخد و تصوير خواننده در كنار آن قرار مي‌گيرد.

وي افزود: تمام افرادي كه نام آنها به صورت نقطه‌چين در آلبوم «امپراطور» آمده از دوستان خوب من هستند و چنين امري باعث ناديده گرفته شدن تلاش آنها براي اين آلبوم نخواهد شد.

احسان عليخاني مجري تلويزيون در اين نشست تصريح كرد: فكر نمي‌كنم خواننده‌اي وجود داشته باشد كه من با او كار نكرده باشم حتي زماني كه من تهيه كننده نبودم با بسياري از خوانندگان كارهاي جدي انجام دادم.

وي افزود: سال 86 محسن يگانه تيتراژ ماه عسل را خواند كه با موفقيت بسياري روبرو شد و سال‌هاي بعد نيز با خوانندگاني چون مهدي يغمايي براي خواندن تيتراژ همكاري داشتيم اما از يك نقطه‌اي به بعد دوست داري با كسي كار كني كه به سليقه تو نزديك باشد و دليل همكاري من با مهدي يراحي و اينكه او سه تيتراژ را براي برنامه ماه عسل خواند وجود فضايي مشترك بين من و صداي او است.

عليخاني با اشاره به تيتراژ ماه عسل سال 92 تصريح كرد: براي تيتراژ نخست ماه عسل تصميم داشتم 3 خواننده را در كنار يكديگر داشته باشيم اما بنا به دلايلي اين اتفاق نيفتاد.

وي با اشاره به نقدي كه از آلبوم «امپراطور» دارد اظهار داشت: شاد خواندن مهدي يراحي را خيلي دوست ندارم و فكر مي‌كنم اين اتفاق مانند لباسي است كه چندان به او نمي‌آيد.

هومن نامداري يكي از تنظيم‌كنندگان آلبوم «امپراطور» در اين نشست گفت: در زمينه تنظيم تجربه تم‌هاي مختلف را ترجيح مي‌دهم و در اين آلبوم سعي كردم با توجه به ترانه و ملودي كار خود را پيش ببرم. همانطور كه در آلبوم عاشقانه‌هاي احسان خواجه‌اميري تنظيم قطعات را با توجه به كليت آلبوم انجام دادم.

روزبه بماني ترانه‌سراي آلبوم «امپراطور» در اين نشست اظهار داشت: در اين چند سال به جز آلبوم آخر احسان خواجه اميري نام من در آلبوم‌هاي ديگر ذكر نشده كه دليل اين امر را هنوز نمي‌دانم اما تصور مي‌كنم مشخص نبودن شناسنامه يك اثر چندان مناسب نيست.

وي افزود: موسيقي ما بين‌المللي نمي‌شود چون از حمايت بين‌ المللي برخوردار نيست و اگر كسي كار خوبي انجام مي‌دهد به جنبه شخصي آن اثر مربوط مي‌شود و با توجه به آلبوم «امپراطور» مؤلفه‌هاي بسياري وجود دارد كه شاخص‌ترين آنها ترانه‌هاي اين آلبوم جدا از ترانه‌هايي است كه خودم سرودم.

مونا برزوئي ترانه‌سراي آلبوم «امپراطور» با اشاره به قطعه‌اي با همين عنوان اظهار داشت: در ايران هر چقدر به دنبال آهنگ‌سازي بودم كه شكوه اين ترانه را حفظ كند آن را پيدا نمي‌كردم تا اينكه مهدي يراحي براي ترانه «امپراطور» آهنگسازي كرد و با توجه به تنظيم اين قطعه نيز تصور مي‌كنم آن نكته‌اي كه در ذهن من بود به خوبي برآورده شد.

آرش پاكزاد ميكس و مستر كننده آلبوم «امپراطور» در اين نشست تصريح كرد: به طور معمول ميكس و مستر مرحله آخر توليد يك قطعه است و مرحله بي‌اهميتي نيست در حالي كه در بسياري از موارد از آن ياد نمي‌شود اما خدا را شكر در سال‌هاي اخير به اين مقوله توجه بيشتري مي‌شود.

گفتني است، دومين آلبوم مهدي يراحي با عنوان «امپراطور» 7 مهر به تهيه‌كنندگي موسسه فرهنگي و هنري اكسير نوين به مديريت محمدرضا خانزاده روانه بازار موسيقي كشورمان شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار