رویترز:

يک کارشناس تحريمها عضو هيات مذاکره کنندۀ آمريکا در ژنو خواهد بود+ عکس

وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد يک کارشناس تحريمها عضو هيات اين کشور در مذاکرات ژنو بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک درباره برنامه هسته اي تهران خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ، "وندي شرمن"، معاون وزارت خارجه و شخصيت شماره سه اين وزارتخانه، رياست هيئت آمريکايي را در مذاکرات روز سه‌شنبه و چهارشنبه ايران و پنج عضو دائمي شوراي امنيت به علاوه آلمان در ژنو بر عهده خواهد داشت.

مذاکرات هسته ای کشورمان با کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری (23 و 24 مهر) در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود. 

تیم آمریکا به همراه "آدام ژوبین"، مدير دايره کنترل دارايي‌هاي خارجي در وزارت خزانه داري آمريکا که از کارشناسان مجرب امور تحریم ها  در دستگاه حکومتي آمريکا است به ژنو خواهند آمد. ژوبین از سال 2006 مسئول مدیریت و اجرای برنامه تحریم های اقتصادی در جهت پیشبرد سیاست خارجی آمریکا بوده است. 


همچنین یک مقام آمریکایی به رویترز گفت: تیم آمریکا همچنین شامل جیمز تیمبی، مشاور ارشد معاون وزیر خارجه در امور  کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی، پانیت تالوار  مدیر ارشد امور ایران، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس در ستاد امنیت ملی کاخ سفید؛ و ریچارد نفیو، معاون اصلی هماهنگ کننده  سیاست تحریم ها در وزارت خارجه است. 

وندی شرمن درباه مذاکرات پیش رو گفت :  به ایرانی‌ها می‌گویم مذاکرات 15 اکتبر(23 مهر) فرصتی برای شما است. به این مذاکرات با اتخاذ اقدامات عینی و پذیرش تعهدات به روشی مشخص بیایید. با این روش مقداری اعتقاد درباره نظارت و راستی‌آزمایی شما حاصل شده و در آن صورت کنگره ما هم به شما گوش خواهد کرد . 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار