خبرگزاري فرانسه گزارش داد:

آغاز مناسک حج از امروز/ استقرار 100 هزار نيروي امنيتي سعودي

خبرگزاري فرانسه گزارش داد: حدود دو ميليون مسلمان از امروز يکشنبه براي انجام مناسک حج، در شهر مکه محرم مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، از ظهر امروز اعمال حج با محرم شدن زائران در مکه و حرکت انها به به سمت صحراي عرفات آغاز مي شود.

عربستان سعودي 100 هزار نيرو را براي تأمين امنيت حجاج مستقر کرده است.

وقوف (يعنى ماندن) در سرزمين عرفات با قصد قربت، پس از محرم شدن دومين عمل واجب برای انجام حج تمتع است و زائران روز دوشنبه مصادف با 9 ذی‌الحجه(روز عرفه)، از ظهر تا غروب در صحرای عرفات وقوف خواهند كرد.

اعمال حج تمتع با وقوف در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب، حركت به منا و انجام رمی، قربانی و تراشيدن سر و بيتوته در منا ادامه می‌يابد و روز سه‌شنبه، 23 مهرماه، مصادف با 10 ذی‌الحجه(روز عيد قربان) در عربستان، زائران در مشعرالحرام تا طلوع آفتاب وقوف می‌كنند.

در ادامه روز چهارشنبه، 24 مهرماه، مصادف با 11 ذی‌الحجه، زائران در منا بيتوته كرده و سپس رمی جمرات (پرتاب سنگ به شيطان سه گانه) خواهند پرداخت.

روز پنج‌شنبه، 25 مهر، مصادف با 12 ذی‌الحجه نيز زائران اعمال بيتوته در منا، رمی جمرات(پرتاب سنگ به شيطان سه گانه) و حركت به طرف مكه پس از اذان ظهر را انجام می‌دهند.

اعمال زائران پس از ورود دوباره به مكه مكرمه شامل طواف، نماز زيارت، سعی بين صفا و مروه و طواف نساء است و نماز پس از روز عيد قربان نيز تا حداكثر پايان ماه ذی‌الحجه انجام می‌پذيرد و به اين ترتيب اعمال حج تمتع به پايان رسيده و زائران حاجی می‌شوند.

برچسب ها: حج ، زائران ، مکه ، محرم ، مناسک ، امروز ، hajj ، mecca
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار