همایش بزرگ فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در فرهنگ سرای رازی

رئیس فرهنگ سرای رازی از اجرای جشنواره بزرگ ریحانه برکت، در فرهنگ سرای رازی با رویکرد معرفی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در این فرهنگ سرا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رازی؛ عقیل منصوری  گفت: این روزها گنجینه ی فرهنگ ، هنر ، زبان و سنت های ایرانی در جشنواره ی ریحانه برکت  به نمایش داده شده است.
 
وی افزود: در این جشنواره که از 15 تا 23 مهرماه در محل فرهنگ سرای رازی در حال برگزاری است ، زنان عشایر و روستاها از 30 استان کشور در کنار زنان هنرمند تهرانی به معرفی توانمندی های هنری و فرهنگی می پردازند.

رئیس فرهنگ سرای رازی با بیان این که در این نمایشگاه رنگین کمان زیبای اقوام ایرانی، با اجرای 8 برنامه شبانه ، برپایی چند سیاه چادر عشایری ،بیش از 130 غرفه ی عرضه ی محصولات هنری و دستی زنان عشایری و روستایی و تولید بروشور ، برنامه رادیویی و ... به میهمانی قلب تهران آمده است.

منصوری با بیان این که جشنواره ریحانه برکت ، به همراهی مشترک چند نهاد غیر دولتی ، وزارت جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، وزارت کار ، شهرداری منطقه 11، فرهنگ سرای رازی صورت گرفته است افزود: این جشنواره ای  به مناسبت  گرامی داشت روز ملی زنان روستایی و با رویکرد معرفی توانمندی های زنان عشایر و روستاهای سراسر کشور از 15 تا 23 مهر ماه از ساعت 10 تا 22 میزبان علاقمندان است و تاکنون بیش از بیش از 300 زن روستایی و عشایری بخش های مختلف کشور برای نمایش محصول زحمات هم استانی های  هنرمند،کشاورز و صنعتگر مشغول به فعالیت شده اند.

این جشنواره که هر روز ساعت  18.30نیز شاهد برگزاری جشن های کودک و بزرگسال است.

وی در پایان ضمن تجلیل از تلاش زنان روستایی در حماسه اقتصادی در این جشنواره اقلیمی ،اظهار داشت : علاقه مندان به فرهنگ و سنت های ایرانی می توانند همه روزه به نشانی میدان رازی خیابان کارگر ، درب شرقی میدان رازی مراجعه و یا برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن 55409549 تماس حاصل نمایند.

انتهاي پيام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار