ملاله يوسف زاي که يک سال پيش از سوء قصد طالبان پاکستان جان سالم به در برد، يکشنبه اتهاماتي را که بر اساس آن وي به «شخصيتي غربي» تبديل شده است رد و اعلام کرد به پاکستاني بودن خود افتخار مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ ملاله در پاسخ به اين پرسش که آيا او از زمان اين حمله به شخصيتي غربي تبديل شده است و اکنون غربي است گفت :« پدرم گفته است آموزش شرقي و غربي ندارد. آموزش حقي براي همگان است.»وي افزود:« مسئله اين است که افرادي در پاکستان از من حمايت مي کنند. من خود را غربي نمي دانم . من دختري پاکستاني هستم و به پاکستاني بودن خود مي بالم.»

ملاله گفت:« روزي که به سوي من تيراندازي کردند و روز بعد از آن ، مردم پارچه نوشته هايي با خود حمل کردند که رويشان نوشته شده بود ما همه ملاله هستيم . آنان نگفتند ما همه طالبان هستيم. آنان از من حمايت مي کنند و من را تشويق مي کنند که در اين مسير به پيش بروم و تبليغات خود را به نفع آموزش دختران ادامه دهم.» نهم اکتبر 2012 هنگامي که يکي از اعضاي طالبان در دره سوات به سر او تيراندازي کرد ملاله وضع جسماني مناسبي نداشت.دره سوات منطقه اي در جنوب غربي پاکستان است که در آن شورشيان از سال 2007 تا 2009 قوانين خود را برقرار کرده بودند.

ملاله نوجوان که آزار و اذيت هاي طالبان را در آن دوره محکوم مي کرد به طور معجزه آسايي از اين سوء قصد جان سالم به در برد و به انگليس منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحي قرار گرفت. وي از آن زمان در انگليس به سر مي برد و چندين جايزه دريافت کرده و به ستاره اي بين المللي تبديل شده و اين در حالي است که منتقدان او در پاکستان او را عروسک خيمه شب بازي غرب مي دانند.

اين نوجوان 16 ساله همچنين يکشنبه به مسئله آموزش در سوريه اشاره کرد .وي گفت:« ما مي خواهيم به محض امکان به کودکان همه کشورها کمک کنيم . ما فعلا با پاکستان افغانستان و سوريه شروع مي کنيم زيرا در اين کشورها، کودکان بيش از بقيه جاها در رنج هستند.»
وي همچنين بر تمايل خود براي اينکه روزي به يک زن سياستمدار تبديل شود تاکيد کرد.

وي گفت :« بعدا مي خواهم وارد کار سياسي شوم و به يکي از رهبران سياسي تبديل شوم و تغييراتي در پاکستان به وجود آورم . من مي خواهم در پاکستان به زني سياستمدار تبديل شوم زيرا دوست ندارم در کشوري که هم اکنون پيشرفته است به زن سياستمدار تبديل شوم.»
برچسب ها: ملاله ، یوسف ، عروسک ، غزب ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار