ساری /

شنای آزاد ماهیان خاویاری در دریای شمال

برای نخستین بار پلاک های جدید هوشمند روی ماهیان مولد خاویاری دریای خزر نصب شد

 

مدیر کل شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت :با توجه به اهمیت ذخایر ماهیان خاویاری و دیدگاه حمایتی از آنان و با انجام این کار، کلیه ماهیان مولد از محل صیدگاه تا تکثیر و بازسازی ردیابی خواهند شد.

حبیب نژاد افزود : این پلاک ها کلیه اطلاعات زیستی از قبیل جنسیت، گونه، طول ماهی و مقدار خاویار در آن ذکر و صیاد و صیدگاه تحویل دهنده را مشخص می کند.

وی از ویژگی بارز این پلاک هارا عدم ایجاد هر گونه مشکلات بهداشتی برای ماهی و عدم امکان دستکاری و تغییر در آن است که ماندگاری بسیار طولانی خواهد داشت.

مدیر کل شیلات مازندران گفت : صید پاییزه با 23 صیاد در 18 مرکز صید با 68 فروند قایق صیادی در قالب 12 شرکت تعاونی صیادی از تازه آباد بهشهر تا منطقه شیرود در غرب مازندران آغاز شد و تا پایان آذرامسال ادامه خواهد داشت.

به گفته حبیب نژاد با توجه به توسعه صنعت پرورش ماهیان خاویاری، در خصوص عمل آوری خاویار پرورشی به روش ایرانی و نیز کنترل کیفی محصول عمل آوری شده و انجام آزمایشات مختلف برای صادرات آنان (تحت نظارت دامپزشکی استان مازندران) در مراکز فرآوری خاویار که دارای استاندارد بین المللی نظیر کد EC و AQ می باشند، همکاری نزدیکی با پرورش دهندگان این آبزیان بعمل آمده است/س

برچسب ها: نصب ، پلاک ، خاویار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.