۷ کشته در پی حمله هوایی آمریکا در افغانستان

مقام های رسمی امنیتی افغانستان اعلام کردند بر اثر حمله هوایی آمریکا در جنوب شرق افغانستان حداقل ۷ نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ مقام های امنیتی افغانستان در حالی از حمله هوایی آمریکا به ولایت پکتیکا در جنوب شرق این کشور خبر می دهند که برخی منابع امنیتی بر این باورند که کشته شدگان این حمله از شبه نظامیان طالبان بوده اند. البته طالبان هنوز در این خصوص موضع گیری نکرده است.
 
نیروهای خارجی به رهبری آمریکا تاکنون حملات متعدد زیادی را در خاک افغانستان انجام داده اند که در بسیاری از موارد شهروندان غیر نظامی هدف قرار گرفته اند.
 
تعداد زیادی از غیر نظامیان افغان در جریان حملات نیروهای خارجی در سال های اخیر کشته و یا زخمی شده اند. علی رغم درخواست دولت افغانستان از نیروهای خارجی برای جلوگیری از کشتار غیر نظامیان، آمار تلفات شهروندان عادی افغان در ماه های اخیر به شدت افزایش داشته است.
 
در حالی که نیروهای ناتو اواخر سال آینده از خاک افغانستان خارج خواهند شد مساله تامین امنیت در این کشور پس از خروج نیروهای خارجی به چالش بزرگی تبدیل شده است. افزایش تلفات غیر نظامیان موجب بروز تنش های زیادی در روابط کابل و واشنگتن شده است.  آمریکا و متحدانش در سال 2001 میلادی با شعار مقابله با تروریسم خاک افغانستان را اشغال کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار