حجت‌الاسلام حبيبي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وهابيت ماهيت منفور بسيار روشني دارد/ شيعه، مذهبي منسجم و اثربخش است

دبيرکل جبهه ايستادگي با بيان اينکه سياست‌هاي جريان وهابيت عليه شيعه بسيار روشن است، گفت: 34 سال مبارزه جمهوری اسلامی با سیاست‌های غرب و مخالفت آن با رژیم صهیونيستي نشان‌دهنده تفکر منسجم و اثربخش شیعه است.

"حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یدالله‌ حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام ضدشيعي اخیر وهابیون عربستان، اظهار داشت: درست است که شیعه‌هراسی توسط وهابیت در پوشش مسائل عقیدتی و مذهبی مطرح می‌شود، اما پشتوانه‌ای سیاسی دارد.
 
وی ادامه داد: جریان تکفیری و رژیم آل سعود نسبت به رشد شیعه  به عنوان یک مذهب پویا، زنده و مذهبی که در طول تاریخ با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران پیام رهایی بخش انقلاب اسلامی را برای همه مسلمانان بيان داشته است، مخالفت می‌ورزد.
 
دبیرکل جبهه ایستادگی با بیان اینکه مذهب شیعه الگوی بسیار خوبی برای زندگی ارائه کرده است، تصریح کرد: 34 سال مبارزه جمهوری اسلامی با سیاست‌های غرب و مخالفت آن با رژیم غاصب صهیونيسم نشان دهنده  تفکر منسجم و اثربخش شیعه است.
 
حجت‌الاسلام حبیبی به مقاومت مردم سوریه و نقش آن به عنوان جبهه پایداری در منطقه، اشاره کرد و افزود: مقاومت مردم سوریه همچنین بیداری اسلامی در منطقه که جلوی پیشروی دشمنان را گرفت، از آثار نگاه درست جوامع اسلامی به ویژه شیعه نسبت به مسائل جهاني است.
 
وی با بیان اینکه همواره وهابیت و تفکرات انحرافی آنها برای مبارزه با انقلاب اسلامي تلاش می‌کنند، بیان داشت: این جریانات استراتژی جدید جنگ مذهب را ادامه می‌دهند، راه و روشی که جدید نبوده و در گذشته هم آن را تکرار کرده‌اند.
 
حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه وهابیت از فرصت حج برای پیشبرد سیاست‌های ضد شیعه خود استفاده می‌کند، اظهار داشت: مسلمانان به ویژه شیعیان مسیر خود را شناخته‌اند و در اين ميان سیاست‌های جمهوری اسلامی ضمن اینکه جلوی اختلافات و جنگ مذهبی را گرفته، توانسته يک روشنگري ارائه دهد.
 
دبیرکل جبهه ایستادگی با بیان اینکه امروزه جریان وهابیت و تکفیری با رژيم جعلي صهيونيستي هماهنگ شده‌اند، خاطرنشان کرد: اقدامات ضد شيعه وهابيت بسیار روشن و پرواضح است چراکه آنها علیه تفکرات اصیل منطقه به خصوص شیعه تلاش می‌کنند، در حالیکه اقداماتشان ماهیت منفور آنها را نشان می‌دهد باید از فضای رسانه‌ای استفاده و به شبهات ایجاد شده به دنبال آن پاسخ دهیم.

گفتني است به دنبال سياست ضد شيعه وهابيت به دستور پادشاه عربستان کتاب "دشمنت را بشناس" با محوریت تکفیر شیعیان و معرفی کردن آنان به عنوان دشمن اصلی اسلام و فراموش کردن رژيم صهیونیستي و مساله فلسطین توسط یک نویسنده وهابی به نام "یعقوب بد القطامی" نوشته شده و در 5 ملیون نسخه به چاپ رسیده است، به گفته این منابع پادشاه عربستان بودجه‌ای بالغ بر 5 ملیون ریال عربستان را به چاپ این کتاب اختصاص داد.

به گفته ده‌ها تن که از راه‌های مختلف برای ادای مناسک حج تمتع وارد عربستان شدند، ماموران وزارت حج این کشور کتاب "دشمنت را بشناس" را که به زبان‌های مختلف ترجمه شده بود میان حجاج توزیع کرده‌اند.(اينجا)

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار