ارومیه/

تعجیل در نجات دریاچه ارومیه ضروری است

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: تعجیل در نجات دریاچه ارومیه و اجرای پروژهای مصوب در این زمینه ضروری است.

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی در راستای نجات این دریاچه و جلوگیری از خشک شدن کامل آن در طول جلسات مختلف به تصویب رسیده که باید سریع‌تر در راستای عملیاتی کردن این قبیل مصوبات گام برداشته شود.

وی افزود: این را که می‌گویند دریاچه ارومیه به طور کامل مرده است، نمی‌پذیریم به طوری که تا آذربایجان زنده است دریاچه ارومیه نیز زنده است‌، پس باید اقدامات لازم را بدون فوت وقت در راستای حفظ این سرمایه طبیعی انجام داد.

بیگی با اشاره به اینکه توان احیای این دریاچه و برداشتن این گام بزرگ در کشورمان وجود دارد، اضافه کرد: بیش از آنکه برای موفقیت در این زمینه به منابع مالی و مصوبات مختلف نیاز پیدا کنیم، به همدلی و دلسوزی مسئولان احتیاج داریم.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌های لازم برای اجرای این پروژه‌ها را در سطح استان نداشته باشیم، به طور قطع دریاچه می‌میرد و می‌میراند، زیرا حیات طبیعت منطقه به این تالاب بستگی دارد.

این مسئول نخستین صنعت در معرض آسیب به دنبال خشک شدن این دریاچه را کشاورزی دانست و اذعان داشت: صنعت کشاورزی صدمات جبران‌ناپذیری را در این صورت متحمل می‌شود و افراد شاغل در این زمینه بیکار می‌شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.