جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین المللی تئاتر اربیل برای بازیگر ایرانی

هیئت داوران سومین جشنواره بین المللی تئاتر اربیل، جایزه ویژه بازیگری زن خود را به تریفه کریمیان، بازیگر کرد زبان ایرانی، برای نقش آفرینی در نمایش "تراوش سیاه از سفید با چند رویا" اختصاص داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايران تئاتر، تریفه کریمیان اظهار کرد: نمایش تک نفره "تراوش سیاه از سفید با چند رویا"، پیش از این در سال 88 و در جشنواره مونولوگ نمایش های کردی، به عنوان اثر منتخب معرفی شده بود. پس از آن این نمایش برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر اربیل نیز پذیرفته شد.

وی در ادامه در خصوص داستان نمایش افزود: داستان نمایش در مورد یک روز از زندگی خانم نویسنده ای است که بر سر دو راهی انتخاب حرفه نویسندگی یا خانه داری و همسرداری قرار گرفته و در نهایت با ساختن عروسکی از شوهرش، او را انتخاب می کند.

"تراوش سیاه از سفید با چند رویا" به زبان کردی و به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری کریمیان در کنار 12 گروه دیگر از جهان به رقابت پرداخت.

گفتنی است، روبرت لیک (انگستان)، عبدالرحمن بن زبران (تونس)، کریستوفر بلاید (فرانسه) و دکتر قطب الدین صادقی از ایران داوری آثار جشنواره را برعهده داشتند. در این جشنواره آثاری از کردستان عراق، سوئد، آلمان، فرانسه، ایران، بلاروس، اوگاندا، بغداد و کردستان عراق شرکت کردند. جشنواره تئاتر اربیل، که از 15 مهر کار خود را شروع کرده بود، 22 مهرماه به کار خود پایان داد./ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار