مدیرعامل کانون:

تربیت دینی کودکان، نیازمند نگاهی هنرمندانه و تخصصی است

اجرای فعالیت‌های دینی و رضوی برای کودکان و نوجوانان نیازمند نگاهی هنرمندانه و تخصصی و شناخت کافی از ویژگی‌های کلامی و فکری این قشر با اهمیت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون در گردهم‌آیی مشترک هیات اجرایی و کمیته برنامه‌ریزی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) در مشهد به توانایی‌هایی کانون در اجرای فعالیت‌های رضوی اشاره کرد و گفت: نباید تصور کنیم که هر لباسی که برای بزرگ‌سالان می‌دوزیم، می‌توانیم همان را در ابعادی کوچک‌تر بر تن کودکان‌مان بپوشانیم در حالی که بچه‌های امروز نیازها و خواسته‌های خاص خود را دارند و هر فعالیت مذهبی که برای بزرگ‌سالان انجام می‌شود ممکن است مناسب کودکان نباشد.

وی که در مشهد مقدس سخن می‌گفت یادآور شد که امیال و گرایش‌های کودکان و نوجوانان و زبان ویژه آن‌ها باید شناسایی شود و بعد با برداشتن موانع از سر راه و باورکردن مخاطبان خود، می‌توانیم آن‌ها را به معارف رضوی علاقه‌مند کنیم.

رضایی در عین حال با قدردانی از تلاش‌های مدیران و کارشناسان و مربیان کانون که در برگزاری 16 جشنواره رضوی و 15 هفته فرهنگ رضوی تلاش کردند، تصریح کرد که در این راه هم‌واره دست نیاز خود را به سوی امام رضا(علیه‌السلام) دراز می‌کنیم و از آن امام برای موفقیت در رسیدن به این اهداف ارزش‌مند یاری می‌طلبیم.

مدیرعامل کانون در پایان تاکید کرد که تقویت باورهای دینی و مذهبی و رضوی در میان کودکان ونوجوانان آنان را در بزرگ‌سالی به مشتریان ثابت قدم معارف رضوی تبدیل می‌کند.

گردهم‌آیی مشترک هیات اجرایی و کمیته برنامه‌ریزی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) صبح روز 28 مهر 1392 در مشهد و با جضور تمامی دبیران و مسوولان این جشنواره‌ آغاز به کار کرد.

کانون، همراه دل‌سوز جشنواره امام رضا(علیه‌السلام)

مدیرعامل بنیاد فرهنگی، ‌هنری امام رضا(علیه‌السلام) نیز در این گردهم‌آیی از مدیرعامل و همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به عنوان همراهان دل‌سوزی یاد کرد که از ابتدای شکل‌گیری کارگروه کودک و نوجوان جشنواره پا به پای دست‌اندرکاران این رویداد حرکت کردند و امروز کانون‌ در برپایی جشنواره امام رضا‌علیه‌السلام حضوری همه جانبه را به نمایش گذاشته است.

سید جواد جعفری هدف از برگزاری این گردهم‌آیی را برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر و تدوین برنامه‌های جشنواره دوازدهم  عنوان کرد و گفت نتایج این گردهم‌آیی در جلسه‌ی شورای سیاست‌گذاری در دهه اول آبان  و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه می‌شود.

وی تاکید کرد که همه‌ی دست‌اندرکاران جشنواره تلاش می‌کنند فرهنگ رضوی را در جامعه به اندازه توان خود و متناسب با نیازهای مخاطبان جاری و ساری کنند به نحوی که در آینده شاهد باشیم که مردم رفتارها و زندگی خود را متناسب با سیره و روش زندگی اهل بیت (علیهم‌السلام) تنظیم می‌کنند.

جعفری تجلیل از پدیدآورندگان آثار رضوی را دیگر هدف این جشنواره دانست و یادآور شد که برای تحقق این اهداف باید کمیته برنامه‌ریزی به این دو سوال پاسخ دهد: که چه «برنامه‌هایی»، با چه «محتوایی» می‌تواند ما را به این دو هدف نزدیک کند.

 گردهم‌آیی مشترک هیات اجرایی و کمیته برنامه‌ریزی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) تا روز 29 مهر در شهر مشهد مقدس ادامه می‌يابد.
 

انتهاي پيام/
برچسب ها: کانون ، تربیت دینی ، جعفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار