"بازار" "آهن آلات"در انتظار مشتري با طعم "کاهش قيمت"

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن از ادامه روند کاهش قيمت ها در بازار آهن و فولاد خبر داد و گفت : کاهش تقاضا و بهبود انتظارت براي رونق توليد و ثبات بازارهاي اقتصادي به ويژه بازار ارز و سکه و طلا باعث شده است مشتريان همچنان در انتظار کاهش قيمت ها باشند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،محمدصادق چيت ساز امروز در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت : در سال جاري عرضه داخلي اين محصولات هم بيشتر شده است.

وي افزود : پارسال قيمت مسکن و ساختمان همراه با افزايش قيمت ارز و سکه و طلا افزايش داشت و امسال هم کاهش قيمت ها در اين بازارها سبب ادامه روند کاهش قيمت و رکود در بازار مسکن شده است. 

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن اعلام کرد : در سال گذشته روزانه 14 هزار قرداد خريد و فروش مسکن بسته مي شد که امسال 50 درصد کاهش نشان مي دهد.

چيت ساز گفت : کاهش تقاضاي خريد مسکن و کاهش تقاضاي طرح هاي عمراني و افت نرخ ارز کمک کرده است تا قيمت ها در بازار آهن و فولاد روند کاهشي داشته باشد.

وي افزود : تقاضاي طرح مسکن مهر هم کمک مي کرد خريد آهن بيشتر شود اما امسال کمتر شده است.

چيت ساز گفت : قيمت هر کيلوگرم ميلگرد ذوب آهن اصفهان  در اندازه 14 تا 25 حدود 1870 تومان است و هر کيلوگرم ورق گرم فولاد مبارکه نمره 8 تا 15 برابر1825 تومان فروخته مي شود.

وي خواستار حمايت از صادرات اين محصولات شد و گفت : اخيرا مجوز صدور 150 هزار تن محصولات فولادي به بازارهاي خارجي مانند عراق و افغانستان دريافت شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار