بندرعباس /

افزایش 6 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس

با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس ظرفیت تولید بنزین 6 میلیون لیتر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مجری طرح بنزین سازی در پالایشگاه بندرعباس گفت: این طرح 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

احمد فرزانه افزود: این طرح در 577 هزار متر مربع با سرمایه 800 میلیون یورو از سال 1386 به وسیله شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: تولید روزانه 3,5 میلیون لیتر بنزین سوپر، 2.5 میلیون لیتر بنزین معمولی و نزدیک به هشت میلیون لیتر نفت گاز با استاندارد بین المللی یورو 5 ، دستاوردهای مهم طرح بنزین سازی و توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس است.
نماینده طراحی، خرید و ساختمان طرح بنزین سازی و توسعه پالایشگاه بندرعباس نیز با بیان این که این طرح شامل 9 واحد فرآیندی است، گفت : واحدهای تصفیه هیدروزنی نفتای سبک با ظرفیت 16 هزار بشکه ، واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک با ظرفیت 16 هزار بشکه،واحد تصفیه گازوییل با ظرفیت 50 هزار بشکه و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 125 تن در روز از آن جمله است.
درودگر افزود: برای اجرای این طرح 15 مخزن 11 هزار تنی با ظرفیت دو میلیون 830 هزار بشکه در دست اجراست که هم اکنون با پیشرفت 90 درصد ادامه دارد.
دیباج،رئیس کارگاه طرح بنزین سازی و توسعه پالایشگاه بندرعباس نیز با بیان این که اجرای این طرح با متخصصان داخلی است،گفت: 100 درصد مراحل طراحی و اجرا، 70 درصد خرید، ساخت همه سازه های فلزی و 70 درصد سازه های استاتیک با تلاش ایرانی ها انجام شده است.
پالایشگاه نفت بندرعباس سومین پالایشگاه کشور پس از پالایشگاه های آبادان و اصفهان است.
این پالایشگاه تنها پالایشگاهی است که به دست متخصصان ایرانی توسعه می یابد و با بهره گیری از اسکله مجهز، قابلیت صادرات و واردات فراورده های نفتی را دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.