حجت‌الاسلام و المسلمين رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجراي مجدد حكم فرد اعدامي نيازمند اعلام نظر فقها و مجتهدين است

يك حقوقدان گفت: مسئله اعدام مجدد محكومي كه يك روز پس از اجراي حكم زنده شده، نيازمند اعلام نظر فقها و مجتهدين است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدتقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره مساله اعدام مجدد فردي كه پس از گذشت يك روز از اجراي حكم زنده شده، اظهارداشت: این مسئله امری است که نیازمند فتوا و اظهار نظر مجتهدين و فقهاست.

گفتنی است؛ مردی كه چندی پیش به اتهام نگهداري يك كيلوگرم ماده مخدر شيشه به اعدام محكوم شده و يك روز بعد از اجراي حكم به طرز معجزه‌ آسايي زنده شد، همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است و به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این مرد کار ساده‌ای نیست، چرا که حقوقدانان در این خصوص نظرات متفاوتی دارند؛ گروهی بر این باورند که وی باید بار دیگر بالای چوبه‌دار برود و گروهی می‌گویند وی مجازات شده و نمی‌توان حکم اعدام را دوباره در مورد وي اجرا کرد.

همچنين آيت‌الله صافي گلپايگاني در پي استفتاء جمعي از مؤمنين درباره اعدام مجدد اين محكوم اعلام کرد: اعدام چنين شخصي جايز نيست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
با سلام بنده نظرم بر عدم اعدام مجدد اين فرد است
Iran (Islamic Republic of)
بصيري
۰۹:۰۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
با سلام به نظر من اكنون كه خداوند فرصت دوباره ايي به اين فرد داده پس بهتر است كه با گرفتن تعهدي از ايشان و خانواده ايشان فرصتي ديگر براي بازگشت وحتي جبران بدي هايش را به ايشان بدهيد ومن مطمئن هستم اين فرد جبران خواهد كرد انشا الله
آخرین اخبار