معرفی ده تبلت برتر سازگار با ویندوز 8.1 + عکس

سیستم عامل ویندوز 8.1 چند روزیست که بازار عرضه شده و آماده است تا پا به عرصه ی تبلت ها بگذارد.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،در ادامه مطلب به طور مختصر ، با ۱۰ تبلت جدید این روزهای دنیای ویندوز آشنا می شوید.

۱. لنوو یوگا پرو ۲ (از ۱۰۵۰ دلار)


این تبدیل شونده گران قیمت و خوش ساخت لنوو وارد دومین سال زندگی خود شده و حالا با این مشخصات در دسترس است: پردازنده هاسول Core i3 و بالاتر، گرافیک اینتل HD4400، رم ۴ گیگابایتی و بالاتر، نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن کم نظیر ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، ویندوز ۸.۱ پرو، وزن ۱.۳۹ کیلوگرمی، ضخامت ۱۵.۵ میلیمتری و باتری ۹ ساعتی. این محصول در کل بازار یکی از بهترین ها است، و یا شاید حتی بهترین. مدل های مختلف آن از ۱۰۴۹ تا ۱۴۹۹ دلار قیمت دارند.



۲. لنوو میکس ۲ (از ۲۹۹ دلار)


این تبلت مبتنی بر ویندوز ۸.۱ به تازگی معرفی شده و بسیار خوش قیمت است. می دانیم که پردازنده ۴ هسته ای Bay Trail-T از سری اتم دارد، بنابراین برای کارهای سنگین تر از آفیس (که رایگان با آن عرضه می شود) چندان گزینه مناسبی نیست. با این حال جمیع مشخصات و قیمتش، آن را به گزینه ای قابل توجه تبدیل کرده.



۳. سونی وایو تپ ۱۱ (از ۹۹۹ دلار)


این تبلت حرفه ای سونی با پردازنده هاسول Core i3، ویندوز ۸ از نوع ۶۴ بیتی (قابل ارتقا به ویندوز ۸.۱)، نمایشگر ۱۱.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، گرافیک اینتل HD4200، پورت USB 3، خروجی HDMI، ان اف سی، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD، و ۴ گیگابایت رم عرضه می شود. همراه آن یک کیبورد-کاور و قلم استایلوس نیز وجود دارد.  متاسفانه مجموعه آفیس این دستگاه Trial است ولی سونی ادعای عمر باتری ۱۰ ساعته را برای آن دارد که مناسب به نظر می رسد.



۴. اچ پی اسپکتر ۱۳ ایکس ۲ (از ۱۱۰۰ دلار)


این محصول با داشتن نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، شایسته توجه است. داک کیبورد آن دارای باتری اضافه است و دو پورت USB 3 به همراه خروجی HDIM و شکاف کارت SD، به نظر کافی می رسند. حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به همراه ۴ گیگابایت رم، پردازنده هاسول Core i5، عمر باتری تا ۱۲ ساعت، کیبورد با نور پس زمینه (بکلیت)، به همراه قابلیت های صوتی Beats از دیگر مشخصات این دستگاه هستند.



۵. ایسوس ترنسفورمر بوک تی ۱۰۰ (از ۳۴۹ دلار)


نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی از نوع IPS با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، پردازنده ۴ هسته ای Bay Trail از سری اتم اینتل، وزن ۵۵۰ گرم (۱.۰۷ کیلوگرم با داک کیبورد)، عمر باتری ۱۱ ساعتی، ویندوز ۸.۱ نسخه ۳۲ بیتی، حافظه ۳۲/۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC، و ۲ گیگابایت رم از جمله مشخصات اصلی این محصول هستند. لازم به ذکر است که قیمت این محصول با داک کیبورد از ۳۴۹ دلار شروع می شود و نباید برای داک رقم مجزایی پرداخت شود.



۶. توشیبا انکور (۳۳۰ دلار)


تبلت ویندوزی جدید توشیبا در واقع حین برگزاری IFA 2013 معرفی شد .با نمایشگر ۸ اینچی و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی، پردازنده ۴ هسته ای Bay Trail، دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی به ترتیب در عقب و جلو، حافظه ۳۲ گیگابایتی، شکاف میکرو اس دی تا ۶۴ گیگابایت، و ۱ گیگابایت رم کاربران می توانند از مزیت نسخه Home & Student آفیس ۲۰۱۳ نیز بهره مند شوند و تا ۷ ساعت با یک بار شارژ، از این تبلت استفاده کنند.




۷. دل ونیو ۱۱ پرو (از ۴۹۹ دلار)


همین چند روز قبل بود که دل دو تبلت ویندوزی با نام های ونیو ۸ پرو و ونیو ۱۱ پرو معرفی کرد . ویژگی خاصی که این دو محصول دارند، این است که شما می توانید یا مدل مجهز به پردازنده ۴ هسته ای Bay Trail را سفارش دهید، یا اینکه از پردازنده Haswell Core i5 بدون فن اینتل استفاده کنید. حافظه داخلی از ۳۲ تا ۲۵۶ گیگابایت قابل سفارش است. رم مدل Bay Trail دو گیگابایت است و رم مدل هاسول نیز از ۴ تا ۸ گیگابایت قابل تهیه. دستگاه دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی در عقب و جلو دارد و وزن آن بدون داک کیبورد ۷۲۶ گرم است. در ضمن امکان سفارش مدل 3G نیز وجود دارد. 



۸. مایکروسافت سرفیس پرو ۲ (از ۸۹۹ دلار)


سرفیس پرو ۲ چندی پیش معرفی شد تا رتبه اول خود را از رقبایی که مثل قارچ سبز می شوند پس بگیرد. نمایشگر ۱۰.۶ اینچی با رزولوشن 1080p، انواع پردازنده های هاسول Core i5، چهار گیگابایت رم یا بالاتر، حافظه ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایت، پورت USB 3، پورت میکرو یو اس بی، و امکانات دیگر در این محصول جدید مایکروسافت گنجانیده شده است.




۹. سونی وایو فلیپ ۱۴ (از ۷۴۹ دلار)


این لپتاپ جالب که از طراحی گردن دار و قابل چرخشی هم برخوردار است، دارای مدلی با پردازنده اینتل Pentium و البته مدل های بالاتری با پردازنده هاسول است. گرافیک HD4400 اینتل، رم ۴ یا ۸ گیگابایتی، در کنار حافظه داخلی HDD یا SSD با ظرفیت های مختلف، شکاف حافظه SD، کیبورد با نور پس زمینه (بکلیت)، تاچ پد قابل کلیک، دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی به ترتیب در جلو و عقب، پورت های اترنت، HDMI و دو پورت USB 3، از دیگر مشخصات آن هستند. نمایشگر ۱۴ اینچی آن نیز Full HD از نوع IPS Triluminos است. (مجموعه آفیس این دستگاه Trial است.)




۱۰. دل ایکس پی اس ۱۲ مدل ۲۰۱۳ (از ۹۹۹ دلار)


محصول خاص دل امسال هم سخت افزار جدیدتری را به خود دیده که مشخصات آن بهتر از سال قبل است. پردازنده هاسول از Core i3 تا Core i7، گرافیک HD4400 اینتل، ۴ تا ۸ گیگابایت رم، ۸۰ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، عمر باتری ۸ ساعتی، ویندوز ۸ از نوع ۶۴ بیتی (قابل ارتقا به ویندوز ۸.۱)، و نمایشگر ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، از جمله مشخصات اصلی این دستگاه هستند. همچنین پورت USB 3 و mini Display نیز برای دستگاه در نظر گرفته شده است./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۳ دی ۱۳۹۴
ممنون خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
عارف امینی
۱۶:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
با توجه به تحقیقات من بهترین و خوش قیمت ترین شون لنوو میکس 2یه. نمی دونم چرا وارد ایران نمی ‌شه با اینکه تو سایت آمازون داره فروخته می شه
Iran (Islamic Republic of)
shapur azarmehr
۱۵:۵۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
اگه dvd یا cd رام داشتن خوب میشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۲۳:۴۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
با سلام اگه ممکنه ویندوز 8.1 رسمی با قابلیت کرک شدن رو بذارین شنیدم که کرک اصلی اون اومده باتشکر
آخرین اخبار