استفاده از آسانسور ممنوع

شهرنشینی، استفاده از آسانسور و کم تحرکی سبب تجمع چربی در بدن می‌شود که می‌تواند سلامتی رابه خطر بیاندازد.

سعید علی کشاورز متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تمامی افراد بایستی بدانند نوع ساختار در تجمیع چربی بدن بر پایه زمینه وراثتی شکل می‌گیرد و متعادل نبودن برنامه غذایی و افراط در مصرف غذاهای پرچرب و مواد غذایی که حوی قند بسیار هستند، در زمانی که بدن هیچ گونه فعالیتی به صورت منطقی ندارد منجر به چاقی و اضافه وزن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نقش گسترش شهرنشینی در بالا رفتن میزان چاقی بین مردم بسیار مهم است و مردم بایستی ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند و به حفظ سلامتی خود توجه داشته باشند.

وی افزود: افراد نبایستی از وسایلی همچون آسانسور، پله برقی بیش از حد استفاده کنند و کم تحرک باشند چراکه این امر موجب تشدید اضافه وزن می‌شود.

وی تصریح داشت: افزایش چاقی موجب بروز بیماری‌های سندروم متابولیک و چربی کبد می‌شود که با داشتن اضافه وزن روز به روز علائم بیماری‌ها افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: برخی از افراد بر این باورند که کمربندهای لاغری را استفاده کنند موجب کاهش چربی‌های موضعی بدنشان می‌شود چراکه این باور کاملا اشتباه است و کمربندهای لاغری هیچ نقشی در لاغر شدن فرد ندارد.

کشاورز در خاتمه گفت: محصولاتی همچون کمربندهای لاغری و ژل‌های موضعی تنها در کنار ورزش اثربخش هستند و به تنهایی موجب لاغری فرد به هیچ وجه نمی‌شود./ع2

انتهاي پيام/

برچسب ها: غذایی ، سلامتی ، ورزش ، چاقی ، تحرک ، چربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار