مجيد اخشابي:

جايگاه موسيقي در سريال ها يك تاثير متقابل است

جايگاه موسيقي در سريال ها يك تاثير متقابل است كه علاوه بر كمكي كه موسيقي به سريال مي كند سريال نيز به موسيقي كمك مي‌كند.

"مجيد اخشابي" خواننده پاپ كشورمان در گفتگو با خبرنگار موسيقي باشگاه خبرنگاران در رابطه با جايگاه موسيقي در سريال ها گفت: جايگاه موسيقي در سريال ها يك تاثير متقابل است كه علاوه بر كمكي كه موسيقي به سريال مي كند سريال نيز به موسيقي كمك كرده فرصت شنيده شدن بيشتر را به آن مي دهد و اگر تركيب مناسبي از اين دو فراهم شود سريال بيشتر به دل مخاطب مي نشيند.

وي افزود:  برخي از كارگردانان معتقدند روند فيلم و ديالوگ ها بايد به گونه اي باشد كه نيازي به موسيقي متن نبوده و اگر فيلمي به صورت حرفه اي ساخته شده باشد جايي براي عرض اندام موسيقي وجود ندارد.

وي عنوان كرد:‌در سريال هايي كه صحنه هاي تعليقي وجود دارد كارگردان با توجه به ظرفيت سكانس، روي آن موسيقي متن مي گذارد تا به فضاي حسي صحنه كمك و عامل جذابيت آن شود.

اخشابي بيان كرد: تيتراژ سريال بايد با فيلمنامه آن مرتبط باشد تا اينكه براي بيننده فرصتي را ايجاد كند كه صحنه هاي سريال در ذهن مخاطب ثبت شود و به يك نتيجه گيري هدفمند و در واقع هدف گروه سازنده برسد.

وي تصريح كرد: ديالوگ و موسيقي متن هر كدام به صورت جداگانه كاركرد خود را دارند ديالوگ بدون واسطه حس هايي از قبيل خشم، ‌شادي،‌ نگراني و ... را نشان مي دهد اما در صحنه هايي كه كلام وجود ندارد مانند قدم زدن بازيگري كه از روي نگراني است در اين مواقع موسيقي قضاي حسي صحنه را تشديد مي كند تا مخاطب صحنه را بهتر درك كند.

وي ادامه داد: موسيقي گاهي چنان اهميت پيدا مي كند كه در جشنواره فيلم فجر نيز بخش مجزايي به آن اختصاص مي يابد و از لحاظ ميزان همخواني موسيقي با صحنه مورد ارزيابي قرار مي گيرد./ص

انتهاي پيام
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.