ارومیه/

شعار مرگ بر آمریکا ریشه در باورهای عمیق ملت ایران دارد

امام جمعه ماکو با اشاره به واقعه تاریخی کاپیتولاسیون، گفت: شعار مرگ بر آمریکا مسئله‌ای تازه نبوده و ریشه در باورهای عمیق ملت ایران دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوای الهی عامل اصلی گریز انسان از هواهای نفسانی و شیطانی بوده و عامل رشد و سعادت اخروی انسان می‌شود.

وی در ادامه سلسله مباحث خود در خطبه‌های نماز جمعه، به اهمیت توجه به سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: لازم است مدیران فرهنگی، تربیتی و آموزشی در راستای اشاعه این سبک زندگی در جامعه تلاش کنند.

ارتکاب گناه مهم‌ترین تهدید برای سبک زندگی اسلامی است

رنجبری ورود و توجه مقام معظم رهبری به این مباحث را نشان از اهمیت آن عنوان و تصریح کرد: باید تلاش شود این مسئله از حالت شعارگونه خود خارج شده و به گفتمان و مشی اصلی انقلاب تبدیل شده و از حالت اجبار و اکراه برای رفع تکلیف خارج شود.

وی با اشاره به مولفه‌های مختلف سبک زندگی اسلامی در جوامع، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و عملکرد نظام مدیریتی نمود پیدا می‌کند و قابل اجتماع با فرهنگ بیگانه غربی نیست.

امام جمعه ماکو با استناد به روایاتی از امام سجاد(ع) به پیامدهای گناه از منظر ایشان اشاره کرد و گفت: گناه به عنوان مهم‌ترین عامل، هویت و شادی افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، سبک زندگی اسلامی را نیز به شدت تهدید می‌کند.

رنجبری در خطبه دوم خود به مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: چهارم آبان ماه سالروز افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون است.

شعار مرگ بر آمریکا ریشه در باورهای عمیق ملت ایران دارد

امام جمعه ماکو با بیان اینکه پذیرش کاپیتولاسیون امضای سند بردگی و وحشی‌گری ایرانیان بوده است، تصریح کرد: با امضای این سند مصونیت کامل آمریکائیان در ایران تضمین می‌شد و اجازه اعتراض ایرانیان به وحشی‌گری‌های آمریکائیان در ایران از آنها سلب می‌شد.

وی در این راستا بر لزوم هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه‌های کنونی آمریکائیان علیه ایران نیز تأکید کرد و گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» شعاری احساسی نیست، بلکه ریشه در باورهای عمیق ملت ایران دارد که البته امروزه این شعار جنبه بین‌المللی به خود گرفته است و نباید کسی برای احقاق حقوق مسلم ایرانیان به فکر سازش با چنین خیانتکارانی باشد.

نگاه ابزاری به زن؛ عامل اصلی فروپاشی بنیان خانواده

رنجبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حسین فهمیده دانش آموز بسیجی 13 ساله و روز نوجوان، تصریح کرد: اکنون باید سیاست‌گذاری‌های لازم برای شیوه‌های درست تربیتی و فرهنگی نوجوانان صورت بگیرد.

وی به نزول سوره «هل اتی»، روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون نگرش نادرستی که نسبت به خانواده‌ها وجود دارد، سبب فروپاشی این بنیان مقدس در جوامع شده است.

امام جمعه ماکو نگاه ابزاری به زن را عامل اصلی این فروپاشی‌ها عنوان کرد و افزود: باید با توجه به ارزش و منزلت زن در اسلام و توجه به استحکام خانواده‌ها مانع فروپاشی نظام خانواده در جوامع اسلامی شویم.

وی با بیان اینکه بازنشستگی به معنای باز ماندن از کار و تلاش نیست، گفت: این واژه باید از ادبیات زبانی ما حذف شود.

رنجبری بر لزوم بکارگیری مدیران از تجارب ارزشمند این افراد در نظام‌های اداری و آموزشی تأکید کرد و گفت: متأسفانه این واژه سبب باز ماندن افراد از تداوم کار و تلاش قبلی شده است و این با مفهوم تکامل ابدی منافات دارد./س

برچسب ها: آمریکا ، ماکو ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.