شیراز/

سد انحرافی افزر فارس طرح برتر بتنی کشور

طرح سد انحرافی افزر دراستان فارس در مسابقه طرح برتر بتنی در سال 92 به مقام نخست کشوری دست یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، محمد رضا ارجمند مدیر روابط عمومی سازمان آب منطقه ای فارس گفت: همزمان با بزرگداشت استاد احمد حامی پدر مهندسی عمران و بنیانگذار مهندسی نوین در ایران در یازدهمین همایش روز بتن طرح سد انحرافی افزر به علت کیفیت مطلوب مدیریت و طراحی و اجرای مناسب، از سوی انجمن بتن ایران به عنوان طرح برتر انتخاب شد.
وی افزود : این همایش هر ساله به منظور تجلیل از مقام علمی و خدمات ماندگار زنده یاد مهندس حامی، بنیانگذار مهندسی نوین و پدر مهندسی عمران ایران برگزار می شود و به عنوان روز بزرگداشت «استاد مهندس احمد حامی» و روز «بتن» نامگذاری شده است.
ارجمند ادامه داد: امسال در این همایش از مشارکت موثر و ارزنده شرکت سهامی آب منطقه ای فارس در به ثمر رساندن طرح سد افزر قدردانی شد و طی لوحی از زحمات مجری این طرح تقدیر به عمل آمد.
سد افزر یکی از سدهای سه گانه پایاب سد مخزنی قیر (سلمان فارسی)، بر روی رودخانه قره آقاج در 25 کیلومتری جنوب شهرستان قیروکارزین در استان فارس و 200 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
بالا آوردن سطح آب و فراهم کردن امکان آبیاری مطمئن زمینهای تحت پوشش طرح، توسعه و بهبود زمینهای کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری و کاهش برداشت از سفره های آب زیرزمینی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها را از جمله اهداف این سد عنوان شده است./س

برچسب ها: سد ، فارس ، بتنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.