گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛

روایت هاشمي از هاله نور در سازمان ملل/عیادت اشتون از ظریف/حقوق 13 میلیونی مدیر دولت احمدی‌نژاد!

14 مشاور برای یک استاندار، تشییع پیکر پدر سعید حدادیان، ناامیدی صهیونیست‌ها از گنبد آهنین، رانت میلیونی روزنامه دانشگاه آزاد به سایت‌های احمدی‌نژادی و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

عامل رسوایی واتیکان تبعید شد

شبکه خبری یورونیوز گفت: اسقف شهر لیمبورگ آلمان به دستور رهبر واتیکان از این شهر برای دوره‌ای موقت تبعید شد، این دستور پاپ در پی آغاز تحقیق درخصوص دارایی‌ها و خانه 31 میلیون یورویی فرانس پتر تبراتس وان‌الست صادر شده است.

به گزارش تسنیم، آقای تبراتس‌ فان‌الست که به "اسقف اشرافی" شهرت یافته، مشخص نیست تا چه زمانی باید خارج از لیمبورگ سپری کند، ساختمان مسکونی متعلق به اسقفِ کاتولیک، تبراتس فان‌الست نمای بیرونی ساده‌ای دارد و پیش‌تر کمتر کسی گمان می‌برد که در طراحی داخلی آن میلیون‌ها یورو هزینه شده باشد. دارایی این اسقف ثروتمند به تازه‌ترین رسوایی واتیکان بدل شده است.


درخواست آمریکا از مترجم الواح هخامنشی

گیل استاین، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو که در حال حاضر در ایران حضور دارد از عبدالمجید ارفعی، متخصص زبان‌های ایلامی و اکدی خواسته است تا خوانش و ترجمه مابقی الواح هخامنشی را آغاز کند. بخشی از این الواح توسط  مرحوم "هلک" استاد ارفعی در طی سال‌های گذشته خوانده شده بود.



عبدالمجید ارفعی که نخستین فردی است که منشور کوروش را نیز ترجمه کرده است، در گفتگو با  فارس در پاسخ به اینکه آیا قرار است برای خواند الواح به آمریکا سفر کند، گفت: خیر، قرار است عکس‌هایی که از این الواح گرفته شده است را برای من ارسال کنند تا در ایران آن‌ها را بخوانم و به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه کنم.

الواح هخامنشی ایران بیش از 70 سال است که به بهانه ترجمه و پژوهش در مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو باقی مانده است و دادگاه‌های آمریکایی اجازه خروج آن‌ها را نمی‌دهند. این الواح در سال 1316 در حفاری مشترک ایران و موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو در تخت‌جمشید به دست آمد که طبق قانون مصوب سال 1309 این اموال به دست آمده  از کاوش‌های باستانی‌شناسی ، بین ایران و دانشگاه شیکاگو تقسیم شد.


نمایندگانی که بعد از حج حجاب را برگزیدند

دو نماینده زن عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کردند از این پس با حجاب اسلامی روسری در جلسات پارلمان شرکت خواهند کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک " گولای سامانجی" نماینده شهر قونیه و" نورجان دالبوداک" نماینده شهر دنیزلی در پارلمان ترکیه که به تازگی از سفر حج تمتع برگشته اند اعلام کردند از این پس با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان شرکت خواهند کرد. طبق قانون لاییک جاری بر ترکیه در 90 سال گذشته حضور بانوان با حجاب اسلامی در اماکن دولتی  نقض اصول لاییک شناخته می شد اما این نمایندگان زن معتقدند لغو قانون منع حجاب که اخیرا در بسته‌ای اصلاحی از سوی رجب‌طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه ارایه شده است، راه را برای حضور آنان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان باز می‌کند.

اما دالبوداک که جوان‌ترین نماینده پارلمان ترکیه است اعلام کرده است در نخستین حضور خود در جلسه پارلمان در 31 اکتبر (3 روز دیگر) با حجاب اسلامی حضور خواهد یافت. در صورت حضور این دو زن با حجاب اسلامی در پارلمان ، این نخستین بار در تاریخ جمهوری لاییک ترکیه در 90 سال گذشته است که زنی با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان شرکت می کند.



"گولای سامانجی" که یک زن محجبه است تا کنون مجبور بود در جلسات پارلمان کشف حجاب کند



"نورجان دالبوداک" جوان ترین نماینده عضو پارلمان ترکیه سه روز دیگر می خواهد با روسری در جلسه پارلمان حضور یابد.


اعضای جبهه ملی در کنار نخست‌وزیر

آبان ماه برابر است با تشكیل جبهه ملی به رهبری دكتر مصدق در سال 1328 هجری شمسی. شرح عکس: محمد مصدق ( نخست وزیر ) به اتفاق چند تن از اعضای جبهه ملی و نمایندگان مجلس شورای ملی. نفرات به ترتیب از راست: عبدالقدیر آزاد/ حسین مكی/ محمد مصدق/ ابوالحسن حائری زاده/ مظفر بقائی




دانشجو/ عزل و نصب‌های آقای سرپرست





نیمروز/ روایت هاشمی از هاله نور در سازمان ملل




گاز اشک‌آور غیرکشنده!

طنز/ گاز اشک‌آور غیرکشنده است و به‌طور متناسب توسط پلیس و با تبعیت از قانون و استانداردها و معیارهای بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پلیس کمتر از آن چیزی که به‌صورت قانونی اجازه دارد، از زور استفاده می‌کند.

خبرآنلاین نوشت، این بیانیه را دولت بحرین منتشر کرده. دمشان هم گرم. باز همین که استفاده از گاز اشک‌آور را تکذیب نکردند جای تشکر و قدردانی دارد.

غیرکشنده: با توجه به بیانیه بالا، نتیجه می‌گیریم:

1- وقتی گاز اشک‌آور می‌زنند قصد ندارند آدم را بکشند.

2- حتما قصد دارند خنده‌مان را دربیاورند، چون آدم تا سرحد مرگ سرفه می‌کند و اشکش درمی‌آید.
دیالوگ یک:

- داداش اشکم دراومد... دیگه نزن... مُردم مُردم... نفسم بالا نمیاد... نزن جان مادرت...

- چی میگی؟ گاز اشک‌آور که غیرکشنده است. بعدش هم اگه مردی چطوری‌ داری حرف می‌زنی؟ فریب مامور دولت؟‌ ای کلک.

دیالوگ دو: - چیه؟ چرا غر می‌زنید؟ چرا سوسول‌بازی درمیارید؟ گاز اشک‌آوره دیگه... نمی‌کشدتون که.
متناسب:

- عذر می‌خوام آقای پلیس، من آدم قانونمداری هستم. اگه امکان داره سهمیه امروز گاز اشک‌آور بنده‌ رو البته به‌طور متناسب و با تبعیت از قانون و استانداردها و معیارهای بین‌المللی نسبت به بنده مورد استفاده قرار دهید. دستتون هم درد نکنه.

دیالوگ 1: بلندگوی پلیس: سریع متفرق شوید وگرنه به‌طور متناسب و با تبعیت از قانون و استانداردها و معیارهای بین‌المللی گاز اشک‌آور تقدیم حضورتون می‌شود.

دیالوگ 2:  اوخ اوخ... گلوم سوخت... نفسم بالا نمیاد... آقای پلیس این تناسب رو چطوری رعایت می‌کنی؟
- نسبت معکوس می‌گیرم فرزندم.


طلابی که به نظام وظیفه می‌روند

طلاب مانند دانشجویان تا زمانی که مشغول تحصیل هستند از شرکت در دوره ضرورت وظیفه معاف هستند ولی در صورت تمایل می‌توانند این دوره را در یکی از ارگان‌های مشخص شده از سوی نظام وظیفه پشت‌سر بگذرانند. شرایط و قوانین این دوره برای طلاب همانند دیگران است.

به گزارش فرارو، طلاب تا قبل از اردییبهشت ۱۳۴۲ از معافیت برخوردار بودند، اما پس از ماجرای فیضیه رژیم دستور به لغو معافیت داد و طلاب را به پادگان‌ها اعزام می‌شوند، پادگان باقرالعلوم قم یکی از مراکزی است که طلاب داوطلب خدمت نظام دوره آموزشی خود را در آن سپری می‌کنند.









حقوق 13 میلیونی مدیر دولت احمدی‌نژاد!


 یکی از مدیران دولت سابق که دارای سن و سابقه‌ای کم اما از حامیان پروپاقرص جریان انحرافی بوده است، در یک منصب رسانه‌ای در دولت دهم مشغول به فعالیت بود. نوشته‌های تند این رسانه علیه نیروهای انقلاب و تفرقه‌افکنی میان مسئولان سکه رایج دوران مسئولیت وی بوده است.

به گزارش جهان، وی از اعضای سابق یک تشکل تندرو بوده در یکی از آخرین روزهای مسئولیتش با تعدادی از دوستان خود درگیری شدید فیزیکی داشته بود و همچنین همه منتقدان لیدر جریان انحرافی را از روزنامه تحت مسئولیتش اخراج کرده بود، گرفتن حقوق 13 میلیونی از بیت‌المال و پرداخت هزینه میتینگ‌های جریان انحرافی از بیت‌المال از دیگر خدمات! فرد مذکور بوده است. وی در ابتدای دولت یازدهم از کار برکنار شد.


پارسینه/ برادران همسر آیت‌الله هاشمی



 14 مشاور برای یک استاندار!

در ادامه تغییرات در استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی چهار نفر دیگر را به عنوان مشاور خود منصوب کرد تا تعداد مشاوران جدید در یک هفته اخیر به 14 نفر برسند. استانداری خوزستان اعلام کرد: عبدالحسن مقتدایی در احکامی، میرمحمد غراوی را به عنوان مشاور در مدیریت امور شهری و شهرسازی، حیات ممبینی را به عنوان مشاور در امور بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام عبدالحسین مطهری را به عنوان مشاور استاندار در امور مرتبط با روحانیت مساجد و اماکن متبرکه و ماندنی ذراتی را به عنوان مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران منصوب کرد.

به گزارش مهر، پیش از این نیز استاندار خوزستان طی احکامی جداگانه سیروس جعفری را به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، جمال درویش به عنوان مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان، محمد سعید کردانی را به عنوان مشاور و معاون مدیرکل حوزه استاندار، مرتضی مموری را به عنوان مشاور در امور سیاسی و اجتماعی تشکل های مردمی، عبدالرسول عمادی را به عنوان مشاور در امور مرتبط با آموزش و پرورش، سید قاسم حسینی را به عنوان مشاور در امور توسعه استان، منصور زراع نژاد را به عنوان مشاور در امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری، خسرو نشان را به عنوان مشاور در امور فرهنگی، هنری و مطبوعاتی، فیصل سعیدی را به عنوان مشاور در امور حقوقی، قراردادها و دعاوی و بیژن عالیپور را به عنوان مشاور در امور طرحها و پروژه‌های عمرانی استانداری خوزستان منصوب کرده بود.

لیست بلند بالای مشاوران در استانداری خوزستان در حالی روز به روز طولانی‌تر می‌شود که انتظار می‌رفت با شناختی که مقتدایی از استان خوزستان و استانداری آن به علت سابقه حضور در آن داشت، مدیران اجرایی استانداری مدنظر خود در استانداری خوزستان را منصوب کند و نیازی به این همه مشاور نداشته باشد.
 

بازتاب جمع‌آوری بیلبوردهای صداقت آمریکایی در رسانه‌های جهان

مقابله با بیلبوردهای صداقت آمریکایی در رسانه‌های خبری جهان همچون خبرگزاری رویترز، پایگاه مشهور و خبری بلومبرگ، روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط، پایگاه تایمزاف‌اسرائیل، روزنامه واشنگتن‌پست، پایگاه رادیو آزاد اروپا در کنار برخی پایگاه‌های مصری از جمله مهمترین منابعی بودند که این خبر را با ذوق‌زدگی تمام بازتاب دادند.
 
فارس نوشت، "روزنامه الشرق‌الاوسط" با ارائه توصیفی از این بیلبوردها و شرح ماجرا، با اشاره به حذف آن‌ها در آستانه سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تلاش کرده با چند گفتگوی ساده با شهروندان تهرانی آنان را موافق این جریان نشان دهد.
 
"پایگاه تایمزآف‌اسرائیل" نیز به جایگزینی این بیلبوردهای ضدآمریکایی با بیلبوردهایی با پیام دوستی اشاره کرده و تلاش کرده بیلبوردهای صداقت آمریکایی را ارسال پیام‌های متناقض از تهران پیش از مذاکرات آتی هسته‌ای عنوان کند.
 
"روزنامه واشینگتن پست" نیز به همین نکته اشاره کرده و با اشاره به یادداشت حسین شریعتمداری و مصاحبه فارس با احسان محمدحسنی مدیر موسسه رسانه‌ای اوج تلاش کرده همسو با برخی رسانه‌های داخلی جریان‌های ضدآمریکایی در کشور را به تندروی متهم سازد.
 
پایگاه خبری بلومبرگ و خبرگزاری رویترز نیز همین خط خبری را دنبال کرده و حتی پا را فراتر از برخی رسانه‌های داخلی گذاشتند و تلاش کردند پیشاپیش مردمی که به تظاهرات 13 آبان خواهند آمد را دنباله‌روهای جریانات تندروی ضدآمریکایی و ضددولت حسن روحانی قلمداد کردند.


تشییع پیکر پدر سعید حدادیان

مراسم تشییع پیکر عبدالحمید حدادیان پدر سعید حدادیان مداح اهل بیت صبح امروز برگزار شد.










ناامیدی صهیونیست‌ها از گنبد آهنین

مقام‌های رژیم صهیونیستی پس از حدود سه سال از راه‌اندازی سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین برای دفاع در برابر شلیک موشک، اکنون به ناکارآمدی آن اعتراف کرده‌اند، این سامانه موشکی با تبلیغات فراوان صهیونیست‌ها اوایل 2011 با ماموریت هدف قراردادن موشک و گلوله‌های توپ شلیک شده در فاصله 4 تا 70 کیلومتری طراحی و راه‌اندازی شد، اما هیچگاه نقطه اتکایی برای صهیونیست‌ها به منظور رهایی از کابوس شلیک موشک‌های مقاومت نبود.
 
به گزارش شفاف، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، به نقل از "ناتان فابر" کارشناس سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی نوشت: این سپر موشکی در یک جنگ تمام عیار به طور کامل شکست ‌خورده است، همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که اسرائیل نمی‌تواند از طریق سامانه گنبد آهنین امنیت فلسطین اشغالی را تامین کند.
 
فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده است که در صورت وقوع جنگ، سامانه گنبد آهنین قادر به محافظت از صهیونیست‌ها نیست و همچنین "عمیر ایشل" فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: سامانه گنبد آهنین در قبال حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی ضعیف است و نمی‌تواند به موقع در برابر حملات موشکی و راکتی عکس‌العمل مناسب نشان دهد.
 
چنانچه درجنگ هشت روزه غزه ( 14 تا 21 نوامبر )2012 ، مقاومت فلسطین با شلیک صدها فروند راکت و موشک به مناطق راهبردی فلسطین اشغالی از جمله مراکز نظامی و امنیتی، ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد؛ به طوری که به گفته کارشناسان نظامی صهیونیستی، سامانه گنبد آهنین فقط توانست ده درصد از موشک های شلیک شده را رهگیری کند.

عیادت اشتون از ظریف




رانت میلیونی روزنامه دانشگاه آزاد به سایت‌های احمدی‌نژادی


یکی از نهادهای نظارتی که از چندی پیش تحقیق درباره مجموعه "فرهیختگان” را آغاز کرده، با اشاره به مبالغ بالایی که در طول یک سال گذشته از سوی روزنامه فرهیختگان به این سایت‌ها پرداخت شده، از منشاء این خبرسازی پرده برداشت.

به گزارش روز نو، بر اساس اسناد ارایه شده از سوی این نهاد، مدیران سابق روزنامه فرهیختگان تنها در طول هشت ماه منتهی به پایان مدیریتشان مبلغ ششصد و پنجاه میلیون ریال با عنوان تبلیغات و … در اختیار سایت‌های افراطی اصولگرا قرار داده است  و حال که با تغییر مدیریت روزنامه درآمد سایت‌های زنجیره‌ای قطع شده است، این سایت‌ها با همکاری برخی مدیران داخلی مجموعه رسانه‌ای دانشگاه آزاد که نزدیک به خودشان هستند، کمر به تخریب مدیر جدید روزنامه فرهیختگان بسته‌اند.



گفته می‌شود این ماجرا ازآنجا نشات می‌گیرد که سرپرست جدید روزنامه فرهیختگان دراولین روز کاری خود اعلام کرده از این پس هیچ بخشی از بودجه روزنامه به رسانه‌ای غیر از فرهیختگان تعلق نمی‌گیرد و بذل و بخشش‌ها از بودجه‌ای که صاحبان اصلی آن دانشجویان هستند، پایان می‌یابد.



این در حالی است که مثلاً سایت افراطی "ر” که نزدیک به ”جبهه پایداری”، تنها در شش ماه منتهی به پایان مدیریت سابق روزنامه فرهیختگان، مبلغ ۱۳۲۱۰۰۰۰۰ ریال معادل ۱۳ میلیون و دویست و ده هزار تومان در قالب‌های مختلف از این روزنامه دریافت کرده است.
یا مثلاً سایتی مانند "خ د” که در رتبه بندی سایت‌های اینترنتی، هزار و سیصدمین سایت ایرانی است و خود برای به دست آوردن مخاطب نیاز به تبلیغات گسترده ای دارد، در طول سه ماه مبلغ ۶۱۰۰۰۰۰۰ ریال به بهانه تبلیغ از روزنامه فرهیختگان دریافت کرده است.

تنها در یک سند دو برگی که این مرجع منتشر کرده است، نام چند سایت وجود دارد که در طول این نه ماه، هر کدام مبالغی از بیست تا ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند و لازم به ذکر است که این تخلفات مالی تنها متعلق به روزنامه فرهیختگان در زمان فرهاد دانشجو است و در بخش‌های دیگر دانشگاه آزاد نیز تخلفات مالی دیگری وجود دارد که در صورت صلاحدید به اطلاع مردم عزیز و دانشجویان گرامی خواهد رسید.

مدرکی دال بر شنود تلفن همراه من هنوز وجود ندارد

"ورنر فایمن"، صدراعظم اتریش در گفتگو با "کوریر" در پاسخ به این پرسش که آیا تلفن همراه شما در برابر شنودهای احتمالی امنیت دارد، گفت: من مانند هر شهروند دیگری حق دارم که هیچ‌کس تلفن همراه من را شنود نکند. در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر شنود تلفن همراه من وجود ندارد.

تسنیم نوشت، وی با اشاره به اینکه ما باید با توجه به احتمال جاسوسی‌های اطلاعاتی آمریکا در مسائل مربوط به حفاظت از داده‌ها نظمی ایجاد کنیم، بیان داشت: اتریش کاملا در مسئله لزوم روشن شدن این مسئله (جاسوسی‌های اطلاعاتی آمریکا) با اتحادیه اروپا همراه است.

فایمن در ادامه مخالفت خود را با تصمیم مرکل مبنی بر اینکه کشورهای اتحادیه اروپا را مجبور به در پیش گرفتن اصلاحات کنیم ابراز کرده درباره این پیشنهاد  صدراعظم آلمان مبنی بر اینکه کشورهای عضو منطقه یورو را با قراردادهای الزام‌آور به نظم و رقابت بیشتر مجبور کنیم، تصریح کرد: من مخالف جدایی منطقه یورو و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستم.


توفیقی از امروز چه می‌کند؟

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پس از واگذاری وزارت علوم به فرجی دانا آیا دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌شود؟ گفت: این مسائل شایعه است و فعلا صحبتی با بنده نشده است.

به گزارش فارس، وی در رابطه با سمت آینده‌اش، اظهار داشت: من عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و به این دانشگاه بازمی‌گردم و در حال حاضر در رابطه با پست دیگری صحبتی با من نشده است و در پاسخ به این سؤال که آیا به عنوان دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی مشغول به کار می‌شود یا خیر، گفت: این مسائل شایعه است و فعلا صحبتی با بنده نشده است.


زنان سعودی از دریچه لنز عکاس رویترز

 موضوع رانندگی زنان سعودی چالش مهم این روزهای آل سعود شده است تا حدی که رسانه ها هر روز به حواشی این موضوع پرداخته و خفقان عربستان سعودی را با نگاههای متفاوت به تصویر می کشند.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها عربستان موضوع داغ حقوق بشری ها و رسانه ها شده است. درخواست نپذیرفته شده زنان سعودی برای رانندگی که در کنار لیست سیاه حقوق بشر عربستان این روزها خودنمایی می‌کند به موضع بحث برانگیز در دربار آل سعود تبدیل شده است. در این میان رسانه ها هرکدام با نگاهی متفاوت به بررسی حقوق بشر این کشور پرداخته اند.

عکاس خبری خبرگزاری رویترز با ورود به بازار کار زنهای سعودی، وضعیت این کشور را به چالش کشیده است، تصاویری ذیل زنان سعودی را نشان می دهد که در فعالیت های اجتماعی و سیاسی چگونه شرکت می کنند.








مقایسه آرای نجفی،سلطانیفر و میلی منفرد با فانی، صالحی امیری و فرجی دانا

پیش از این رئیس‌جمهور در فهرست وزرای پیشنهادی خود که همزمان با مراسم تحلیف در 15 مردادماه به نمایندگان ارائه داده بود، محمدعلی نجفی، مسعود سلطانی و محمد میلیمنفرد به ترتیب برای وزارتخانههای آموزش و پرورش، ورزش و علوم معرفی شده بودند. اما نمایندگان با آرایی که در جلسه 24 مردادماه به صندوقها ریختند، این سه تن را از عضویت در کابینه یازدهم باز داشتند.

خبرآنلاین نوشت، به این ترتیب بود که هفته گذشته رئیس‌جمهور در نامه دیگری علی‌اصغر فانی، رضا صالحی‌امیری و رضا فرجی دانا را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد تا به ترتیب تصدی وزارت آموزش و پرورش، ورزش و علوم را بر عهده بگیرند..
در جدول زیر به مقایسه آرای وزرای پیشنهادی دولت در این دو نوبت پرداخته شده است:
 

نام وزارتخانه

نام وزیر

آرای ماخوذه

آرای موافق

آرای مخالف

آرای ممتنع

آموزش و پرورش

محمد علی نجفی

284

142

133

9

علیاصغر فانی

262

185

53

24

ورزش

مسعود سلطانیفر

283

117

148

18

صالحی امیری

261

107

141

13

علوم

محمد میلیمنفرد

282

105

162

15

رضا فرجیدانا

261

159

70

32


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار