در واکنش به گزارش های جنجال برانگیز جاسوسی آمریکا در کشورهای متحد خود، کاخ سفید اذعان کرده باید محدودیت های بیشتری بر عملیات گردآوری اطلاعات آژانس های امنیتی این کشور اعمال شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، در بحبوحه انتشار خبرهاي گوناگون از رسوايي جاسوسي آمريکا از کشورهاي اروپايي، کاخ سفيد روز دوشنبه اعلام کرد عمليات اطلاعاتي بايد بيش از هر چيز، با هدف تامين امنيت مردم آمريکا اجرا شوند.
جي کارني سخنگوي کاخ سفيد در يک کنفرانس خبري، با رد اين موضوع که عمليات جاسوسي در آمريکا با اهداف اقتصادي اجرا مي شوند و بدون اظهار نظر در مورد اينکه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از اينکه کشورش مکالمات تلفني آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را مخفيانه شنود مي کرده است، گفت :اوباما دستور داده است اقدامات واشنگتن در زمينه جاسوسي مورد بازنگري قرار گرفته و امنيت شهروندان آمريکايي و متحدان اين کشور و نيز نگراني ها در مورد حفاظت از زندگي خصوصي افراد در آمريکا و کشورهاي ديگر در اولويت قرار بگيرند.
وی افزود : دولت آمریکا متوجه این نکته هست که باید محدودیت های بیشتری بر نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات در آمریکا اعمال شود و نگرانی از نقض حریم خصوصی افراد در جلسات سیاست گذاری لحاظ خواهد شد.

کارني افزود : اين مسئله نيز ضروري است که به گونه اي رفتار کنيم که منابع اطلاعاتي ما به پشتيباني از سياست خارجي و اهداف ما در زمينه امنيت ملي اختصاص يابند و بيش از هر چيز بر مسئله تهديدات عليه آمريکايي ها تمرکز کنيم.
کارني در پاسخ به پرسشي در اين مورد که آمريکا به جمع آوري اطلاعات الکترونيک در جهت منافع اقتصادي خود پرداخته است گفت ما از توانايي هاي اطلاعاتي خود با اين هدف بهره برداري نمي کنيم و تنها براي مسائل امنيتي از آنها استفاده مي کنيم.
 روزنامه وال استريت ژورنال روز دوشنبه نوشت پس از آنکه اوباما از برنامه شنود مکالمات خصوصي افراد اطلاع يافت، آمريکا به شنود مکالمات مرکل و ديگر رهبران سياسي جهان پايان داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار