رئیس بیمارستان فارابی خبر داد:

امکان جراحی "آب مروارید" با دستگاه "فمتوسکند" برای اولین بار در کشور

اقدامات جدیدی در رشته قرنیه انجام می شود که اعمال جراحی پیوند قرنیه با استفاده از لیزرهای مدرن است که عمل جراحی آب مروارید نیز با دستگاه فمتوسکند برای اولین بار در کشور مورد بهره برداری خواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  دکتر  جباروند، رئیس بیمارستان فارابی در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات جدیدی در رشته قرنیه انجام می شود که اعمال جراحی "پیوند قرنیه" با استفاده از لیزرهای مدرن از جمله آن است جراحی "آب مروارید" با دستگاه فمتوسکند نیز  برای اولین  بار در کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: جراحی آب مروارید قبلا با اولتراسوند انجام می شد اما اخیرا در جهان  با استفاده از لیزر هسته عدسی را خرد کرده و آن را خارج می کنند، همچنین برش های قرنیه نیز با لیزر انجام می شود که برش های کوچکی بوده و مقاومت چشم در برابر ضربه ها را به حداقل می رساند.

رئیس بیمارستان فارابی تصریح کرد: جراحی آب مروارید با دستگاه فمتوسکند برای هر چشم هزینه ای نزدیک به  یک میلیون تومان خواهد داشت.

انجام روزانه 400 جراحی چشم در بیمارستان فارابی

 دکتر جباروند رئیس بیمارستان فارابی گفت: کشورمان از نظر  چشم پزشکی پیشرفتهای خوبی داشته و مجهز به مدرن ترین تجهیزات  است، از نظر علمی نیز اساتید قابل رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا هستند و سالانه  تعداد زیادی مقاله علمی در مجلات معتبر خارجی به خصوص آمریکا از جانب اساتید علمی به  چاپ می رسد.

 وی افزود: در بیمارستان فارابی حدود 400 بیمار در روز مورد عمل جراحی قرار می گیرند و 3 هزار نفر نیز جهت ویزیت مراجعه می کنند این بیمارستان تنها رفرنس اورژانس چشم پزشکی کشور است و از نظر تجهیزات نیز به روز ترین تجهیزات را در  اختیار دارد.


انتهاي پيام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار