شهرکرد/

حركت به سمت توليدبراي صادرات لازمه موفقيت در عرصه صادرات است

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در حال حاضر در توليد، اولويت با مصرف كشور بوده و مازاد توليدات صادر مي شود اين در حالي است كه بايد از صادرات مازاد برمصرف به سمت توليد براي صادرات حركت كرد.

علي اصغر عنابستاني، در جشن روز ملي صادرات با اشاره به مشكلات صادرات استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بخش صادرات این استان در مسير توسعه خود مشكلات فراواني دارد كه بايد با تلاش، جديت و مديريت صحيح اين مشكلات را به حداقل ممكن رساند.
وي، با بيان اينكه كشور در حال تغيير و تحول است گفت: اصل فضاي تغيير خوب است زيرا فرصتي براي نو شدن افكار و انديشه ها ايجاد مي شود، اما در بخش صادرات نيز بايد تحولاتي ايجاد شود.
عنابستاني، جهت گيري هاي صادراتي را اولين تحول در اين بخش برشمرد و افزود: از دولت يازدهم كه دولتي با روحيه تازه و شعار اميد است انتظار مي رود بهترين درك را از مسايل و مشكلات صادرات داشته باشد و در راستاي گسترش صادرات در كشور گام بردارد تا صادرات ساير كالاها در كشور جايگزين صادرات نفت شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاكيد بر ضرورت صادرات كالا و خدمات از كشور، تصريح كرد: در حال حاضر صادرات كشور را بيشتر مواد اوليه و خام تشكيل مي دهند درحالي كه بايد اين بخش به سمت صادرات كالا و خدمات سوق داده شود.
علی اصغر عنابستانی گفت: با توجه به رشد نسبي صادرات استان چهارمحال و بختیاری كه از صادرات به 18 كشور در سال 1388 به 26 كشور در سال جاري رسيده است، اما همچنان ميزان صادرات این استان از سرانه صادرات كشور پايين تر و كالا و خدمات عمده صادرات از اين استان است.
وی، تنوع در صادرات كالاها و خدمات را بسيار با اهميت دانست و اظهار داشت: بايد از صادرات تك محصولي و صادرات خاص به سمت صادرات گسترده رفت اما متاسفانه در استان چهارمحال و بختیاری بخش عمده صادرات منحصر به يك نوع كالا شده است اين در حالي است كه بايد به همه حوزه هاي توليدي توجه شود.
عنابستانی تصريح كرد: در حال حاضر در توليد، اولويت با مصرف كشور بوده و مازاد توليدات صادر مي شود اين در حالي است كه بايد از صادرات مازاد برمصرف به سمت توليد براي صادرات حركت كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشكلات اقتصادي كنوني كشور افزود: اثر تحريم هايي كه از سال 1388 به كشور تحميل شده بود و در سال گذشته تشديد شد كشور را با شرايط ويژه اي روبرو كرد كه مشكلاتي براي تامين كالاهاي وارداتي به وجود آمد.
علی اصغر عنابستانی همچنين به كاهش صادرات نفت از كشور اشاره كرد و گفت: اكنون در اين شرايط سخت كشور توانسته مشكلات اقتصادي را شناسايي كند بر همين اساس بايد به شكلي عمل كند كه منابع مالي عظيم از دست رفته صادرات نفت را از محل ذخاير توليدات و صادرات ساير كالاها تامين كند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.