لحظاتی پیش در پکن:/13

رئیس مجلس با رئیس جمهور چین دیدار کرد/ لاریجانی: مساله سوریه فقط از راه سیاسی باید حل شود

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در روز دوم سفر خود به چین با رئیس جمهور این کشور در ساختمان کنگره خلق دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در روز دوم سفر خود به چین با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

لاریجانی در دیداربا رییس جمهوری چین همچنین تاکید کرد ایران و چین با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی باید با نیروی جدید روابط را به پیش ببرند.

رییس مجلس شورای اسلامی  افزود: دولت جدید ایران به خصوص در زمینه های اقتصادی و سیاسی با همت جدی فعالیت خود را شروع کرده است.

وی  با تاکید بر اینکه ایران در برنامه هسته ای هرگز به سمت سلاح هسته ای نرفته ؛ افزود: در مذاکرات اخیر در ژنو طرحی را ارائه داده ایم که امید است با همکاری چین هرچه زودتر به نتیجه برسد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مساله سوریه اشاره کرد و گفت: سیاست غلط برخی کشورها در مورد سوریه موجب شد که این کشور آسیب زیادی ببیند و تهدیدهای جدیدی برای منطقه و بین الملل شکل بگیرد.

وی گفت: ایران از ابتدا اعلام کرد که مساله سوریه فقط از راه سیاسی باید حل شود و اکنون همه کشورها قانع شده اند که تنها راه مذاکره و حل موضوع از طریق مسالمت آمیز است.

در این دیدار که در تالار کنگره خلق برگزار شد رییس جمهوری خلق چین خطاب به لاریجانی گفت: سلام گرم من را به رهبر معظم انقلاب اسلامی برسانید و امیدوارم از نزدیک ایشان را زیارت کنم.

وی با اشاره به روابط دوستانه و مستمر در طول تاریخ بین ایران و چین گفت: این نوع روابط به نفع ملت های دو کشور و همه منطقه است.

وی تاکید کرد چین آماده است که روابط با تهران را در زمینه های مختلف توسعه دهد.

رییس جمهوری چین با مهم خواندن مساله سوریه گفت: چین نیز معتقد است که این مساله فقط باید از راه سیاسی حل شود.

لاریجانی پیش از دیدار با رئیس جمهور چین وارد کنگره خلق چین شد و از بخش های مختلف ساختمان آن بازدید کرد.

این ساختمان شرایط ویزه‌ای دارد که در موقعیتی که لازم باشد همه نمایندگان در آن حضور یابند گنجایش 10 هزار نفر را دارد. همچنین این ساختمان 32 درب خروجی دارد که جمعیت یک هزار نفری در عرض 8 دقیقه می‌توانند وارد و یا خارج شوند.

گفتنی است، رئیس مجلس به همراه یک هیئت پارلمانی روز گذشته (سه شنبه 7 آبان ماه) تهران به مقصد پکن ترک کرد. وی در روز اول ضمن سخنرانی در دانشگاه مطالعات زبان‌های خارجی چین به دیدار "یانگ جیه چی" عضو شورای دولتی چین نیز رفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، دیدار ، رئیس ، جمهور ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار