اردبیل/

حق و حقوق هسته‌ای ایران تثبیت شده است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: حق و حقوق هسته‌ای ملت ایران مبرهن، مشخص و تثبیت شده است و ما از این توانمندی‌ها کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال اظهار داشت: ‌ما با شفافیت در دو دهه اخیر اقدامات هسته‌ای خود را انجام داده‌ایم و هیچ مانعی را برای بازرسان و مسئولان آژانس به وجود نیاوردیم تا آنها نسبت به صلح‌آمیز بودن حرکت‌ها و اقدامات ما شک و شبه‌ای داشته باشند بلکه بارها اعلام کرده‌ایم در این زمینه بدون واهمه آماده بازرسی و تداوم مذاکرات هستیم.

وی گفت: بدون تهدید به زور و اجبار و در قالب معاهدات آژانس آماده مذاکره و گفت‌وگو هستیم اما اینکه دشمن بخواهد از غنی‌سازی و یا برخی از اقدامات قانونی ما را برحذر دارد در برابر خواسته نامشروع آنها کوتاه نخواهیم آمد.

این نماینده یادآور شد: در مذاکرات 1+5ضمن دفاع از حقوق ملت، تعامل با دنیا نیز مدنظر بوده و همچنان این رویه در دستور کار است.

جعفری بنه خلخال افزود: مذاکرات هسته‌ای باید در راستای سیاست‌های نظام و احقاق حقوق ملت و تعامل با دنیا صورت گیرد و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بدون تخطی از حقوق مردم در بحث غنی‌سازی، تولید انرژی، ساخت نیروگاه، استفاده از این دانش در بحث درمان، کشاورزی و صنعت در چارچوب مقررات NPT همواره مورد اهتمام کشورمان و مسئولان نظام است.

وی گفت: باید از حقوق هسته‌ای تعریف شده در NPT برخوردار باشیم و علاوه بر این دنیا مطمئن شود که صنعت هسته‌ای ما به سمت استفاده تسلیحاتی و نظامی نبوده و نخواهد بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: برنامه جمهوری اسلامی استفاده اقتصادی از این صنعت است و زمان تجاری‌سازی این دانش با توجه به مرکزیت و محوریت کشورمان در منطقه فرا رسیده و کشورمان توانایی احداث نیروگاه‌های اتمی، تربیت نیروهای متخصص که اساس و پایه صنعتی شدن هسته‌ای هست را برای کشورهای منطقه دارد و زمان کنونی زمان استفاده تجاری و اقتصادی از این دانش است چرا که برای توسعه کشور نیاز به این دانش روز به روز افزایش می‌یابد/س.

برچسب ها: اردبیل ، حقوق ، هسته ، ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.