شجاعی تاکید کرد

بررسي موضوعات مختلف ضرورت برگزاري همايش طب و قضا

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در چهارمين همايش پزشكي قانوني گفت: بررسي موضوعات مختلف ضرورت برگزاري همايش طب و قضا است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، احمد شجاعي در مراسم افتتاحيه همايش طب و قضا در شيراز اظهار داشت: چالش‌ها و تنگناهاي بسيار زيادي در سيستم قضايي كشور وجود دارد كه نياز به بررسي و هم‌فكري دارد.

وي افزود: ما پشتوانه فقه اسلامي داريم، كه پشتوانه مسايل حقوقي در كشور است و سابقه نظام پزشكي ما سابقه‌اي داراي اهميت و توانا است كه در دنيا مورد توجه است و در زمينه پزشكي قانوني، غني هستيم.

رئيس سازمان پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: در اجلاس پزشكي قانوني كشورهاي اسلامي انتظار آنها از ما براي ارايه راهكارهاي مفيد و مؤثر و برنامه بود، چون ما در اين موضوع از توانمندي‌هاي مناسبي برخورداريم.

وي در ادامه افزود: حقوقدانان و پزشكان نياز به زبان مشترك دارند، تا بتوانند در بررسي پرونده‌ها موفق باشند و ما به دنبال اين هدف هستيم تا عدالت را در جامعه بسط دهيم.

شجاعي تصريح كرد: براي اجراي عدالت قضاوت بايد صحيح باشد و قضاوت صحيح، كارشناسي صحيح را مي‌طلبد و براي همين اين سازمان اهتمام به برگزاري همايش علمي كرده است.

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور، در ابتداي سخنان خود با قدرداني از همه دست‌اندركاران برگزاري اين همايش گفت: در اين مدت 2 سال پيگيري‌هاي متعددي صورت گرفت كه داراي استمرار بود و موضوعات تخصصي بررسي شد.

وي افزود: تحقيقات بسيار ارزشمندي توسط متخصصان و كارشناسان صورت گرفت و در اين مدت كوتاه امكان ارايه همه مقالات نيست و انشاالله مقالات ارايه شده به اين همايش به صورت كتاب منتشر خواهد شد.

وي با قدرداني از رئيس كل دادگستري استان فارس و مدعوين به اين همايش اظهار داشت: در پايان با جمع‌بندي مطالب محل و زمان پنجمين همايش طب و قضا مشخص خواهد شد.

گفتنی است؛ چهارمين همايش طب و قضا (8آبان ماه) در شيراز برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عدالت ، طب ، قضا ، سازمان ، پزشکی ، قانونی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار