اصفهان/

نخستین همایش آخوند كاشي در شهر عالم پرور کاشان برگزار می شود

نخستین همایش فقيه وحكيم عارف نامي مولي محمد آخوند كاشي روزهای پنحشنبه و جمعه نهم و دهم آبان ماه در کاشان برگزار می شود.

عباسعلي فراهتي دبير همايش آخوند كاشي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت:این همایش صبح روز پنج شنبه نهم آبان ماه درجوار آستان مقدس علي بن امام محمد باقر(ع) نخستین سفیر اهل بیت در ایران واقع در مشهد اردهال کاشان و عصر این روز بعد از نماز مغرب و عشاء در جوشقان استرك زادگاه آخوند كاشي برگزار می شود.

وی حضور شخصيت هاي برجستهکشوری و اساتيد حوزه و دانشگاه ،طلاب و دانشجویان در برگزاری همایش آخوند كاشي را یادآورشد و گفت:دومين روز این همایش آخوند كاشي با قرائت پیام پیام مقام معظم رهبری(مدظلله) روز جمعه دهم آبان ماه در مصلاي بقيه الله الاعظم شهرستان كاشان آغاز می شود.

به گفته وی، نخستین همایش فقيه وحكيم عارف نامي مولي محمد آخوند كاشي با برررسی و تشریح موضوعات مقالات ارسالی با عناوین «شخصيت فردي، اجتماعي و علمي علامه آخوند كاشي،مكاتب فقهي ، فلسفي و عرفاني در عصرآخوندكاشي، نقش علمي و عملي ، سيره عملي و روش تربيتي و نقش حوزه هاي علميه در رشد و پويايي علوم اسلامي و فعاليت هاي اجتماعي ›› برگزار می شود.

دبير همايش آخوند كاشي قرائت مقالات برتر و تقدير از برگزيدگان ، شعرخوانی، سخنرانی شخصیتها و مسئولین کشوری و استانی را از دیگر برنامه های کنگره طی دور روز مدت برگزاری آن برشمرد و افزود:چاپ مقالات برگزيده ارسالی به دبیرخانه کنگره در ويژه نامه همايش از برنامه های جنبی کنگره است.

فراهتی خاطرنشان کرد:طرح برگزاری همایش آخوند كاشي طی ديدار مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان با آيت الله عبدالنبی نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در بيست و يکمين جلسه فرهنگ عمومي شهرستان کاشان در 9 آذر سال 90 مصوب شد.

آخوند ملامحمد کاشاني ‹‹کاشي›› عارف، فيلسوف، حکيم، فقيه و عالم شيعي در سال 1213 در کاشان به دنيا آمد و مقدمات علوم را در زادگاهش پشت سر گذاشت، پس از آن راهي اصفهان شد و حکمت و فلسفه را نزد ‹‹ ميرزا حسن نوري›› و ‹‹ محمدرضا صهباي‌قمشه‏‌اي›› آموخت تا آنجا که در علوم عقلي به کمال رسيد.

سرانجام اين حکيم فرزانه سوم شعبان سال 1333 ﻫ. ق، درگذشت و بنا به وصيت ايشان، در بياباني که محل خاکسپاري فقيران و غريبان بود در کنار تکيه گلستان شهدا در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، آخوند ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.