قابل توجه والدين؛

انحراف ستون فقرات کودکان را جدي بگيريد

انحراف ستون فقرات در کودکان با تولد و رشد آنها به وجود مي آيد و موجب قوز و کوژ مي شود.

بغدادي ارتوپد در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انحراف ستون فقرات در کودکان را به دو دسته مادر زادي يعني عارضه اي که با کودک در موقع تولد وجود دارد و دسته دوم گروه اکتسابي که موقع تولد وجود ندارد ولي با رشد و تکامل به وجود مي آيد تقسيم بندي مي شود.

وي در رابطه با مبتلايان به انحراف ستون فقرات در گروه مادرزادي خاطرنشان کرد: عارضه اي است که مهره ها يا تشکيل نشده اند و يا شکل طبيعي ندارند، اين عارضه مي تواند يک يا چند مهره را در هر قسمت از ستون فقرات، گردن، پشتي و يا کمري درگير کند که موجب قوز، افزايش کوژي يا انحراف به راست يا چپ ستون فقرات مي شود.

وي با اشاره به اينکه درمان بسته به نوع عارضه و شکل ناهنجاري متفاوت خواهد بود تصريح کرد: خيلي از موارد نياز به جراحي ندارد و يا گاهي بعلت احتمال آسيب نخاعي عليرغم اينکه ناهنجاري شديد است عمل جراحي صورت نمي گيرد مگر اينکه در مواردي اختلال حسي و يا حرکتي ايجاد کند.

بغدادي با اشاره به اينكه اسکوليوز در دختران در سن نوجواني شايعتر است افزود: گروه بعدي انحراف ستون فقرات در کودکان ناشي از يک بيماري عضلاني، بيماري عصبي، انحراف به طرفين (اسکوليوز) که نياز به بررسي و پيگيري جدي دارد به وجود مي آيد.

وي گفت: بد نشستن زمينه ساز نرمي مفاصل و رباط ها شده که موجب قوز پشتي و کوژي کمر شده و بيشتر در نوجوانان مشاهده مي شود که با کاهش وزن و انجام ورزش مناسب رفع مي شود./ ع2

انتهاي يام/

برچسب ها: انحراف ، ستون ، فقرات ، کودک ، بیماری ، عضله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار