واشنگتن پست: هيچ توافقي در مورد توقف تحريم‌ها بر ضد ايران انجام نشده است

اوباما همچنان تلاش مي کند تحريم هاي بيشتر بر ضد ايران را به تعويق بياندازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن پست امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "جنيفر روبين" نوشت روزنامه اسرائيلي هاآرتص گزارش داد گروه هاي يهودي در جلسه اي در کاخ سفيد موافقت کرده اند براي اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد ايران لابي هاي خود را به تاخير بياندازند.

"ديويد هريس"، رئيس کميته يهوديان آمريکايي اين خبر را تکذيب کرد. نماينده يکي از اين گروه هاي يهودي حاضر در اين جلسه نيز گفت: "چنين تعهدي داده نشده است."

بديهي است، دولت آمريکا يا هر شخص ديگري که خواستار دلجويي از ايران است تمايل دارد با به تعويق انداختن دور بعدي تحريم ها به اين مهم دست يابد. اما برخي مسائل را نمي توان تغيير داد. 

سناتورهاي دموکرات برجسته در جامعه طرفدار اسرائيل به شدت خواستار ادامه تحريم هاي ايران هستند. به علاوه حتي اگر کميته بانکي سنا پا پس بکشد که بعيد به نظر مي رسد، رئيس کميته امور خارجي سنا به رياست "رابرت منندز" که به شدت طرفدار تحريم ها است  مسئوليت اين مسئله را به عهده بگيرد.

يکي از سناتورها گفت: "خبر منتشر شده در روزنامه هاآرتص چيزي جز تلاش خودخواهانه کاخ سفيد براي منحرف کردن ذهن جامعه يهودي از لابي قدرتمند خود نيست؛ تلاشي که ناموفق بوده است و فقط موجب مي شود تا جامعه يهوديان براي ممانعت اوباما در زير پا گذاشتن و خيانت به تمدن غرب بيشتر با يکديگر همکاري کنند."

در خاتمه اين مقاله آمده است، جدا از مطالبي که مطرح شد، يک مسئله کاملا مسلم است و آن اين است که دولت آمريکا اين گروه ها را به شدت تحت فشار گذاشته است تا لايحه اعمال تحريم ها بر ضد ايران را کنار بگذارند، بدون ترديد علت آن نيز اين است که اوباما نگران است ايران از اين مسئله ناراضي شود و از مذاکرات عقب نشيني کند، مذاکراتي که مي تواند دولت آمريکا را از روبرو شدن با يک ايران هسته اي يا انجام اقدام نظامي بر ضد اين کشور نجات دهد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار