بزرگداشت 63 سالگي "محمود استاد محمد" بدون حضور دخترش / "سيمين بهبهاني" شمع كيك تولد "استاد محمد" را خاموش كرد

"سيمين بهبهاني" بانوي غزل شمع كيك تولد "محمود استاد محمد" نمايشنامه نويس بزرگ كشورمان را فوت كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛  بزرگداشت 63 سالگي مرحوم "محمود استاد محمد" با عنوان "ياداياد" شب گذشته با اجراي "نگار جواهريان" و با حضور "آهو خردمند" بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون ، "مسعود جعفري جوزاني" "داوود رشيدي" "سيمين بهبهاني" شاعر، "پرويز پورحسيني" ، "بهرام شاه محمدلو" ، "رحمت اميني " مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري، شهرام كرمي دبير جشنواره تئاتر كودك، در ايرانشهر برگزار شد.

قبل از شروع مراسم از كتاب كانون كارگردانان خانه تاتر رونمايي شد.

"پرويز حسيني" بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در خصوص اين كتاب عنوان كرد: چنانچه "روزبه حسيني" نبود اين كتاب به چاپ نمي رسيد و من هم سعي كردم تجربياتم را كه در تمرين ها بدست آورده بودم در اين كتاب بنويسم.

وي ادامه  داد: اين كتاب در 3 شماره به چاپ رسيده و تاسف مي‌خورم از اينكه اين شماره آخرين شماره به چاپ رسيده خواهد بو و به نظر  من توقف چاپ يك كتاب فاجعه است.

"مجيد سرسنگي" مدير تماشاخانه مجموعه ايرا

نشهر ضمن  عرض خيرمقدم به خاطر حضور هنرمندان براي برگزاري جشن تولد مرحوم "محمود استاد محمد" بيان كرد: اين مراسم از يك سو دليل جمع كردن هنرمندان در كنار هم برگزار شد و از سوي ديگر به دليل ياد كردن از بزرگاني چون "محمود استاد محمد" است.

وي ادامه داد: بسيار تاسف بار است كه محمود استاد محمد به خاطر معيشت نتواند داروهايش را تهيه كند و علاوه بر اينكه بايد با درد دست و پنجه نرم كند از بي توجهي هم رنج ببرد.

بعد از رونمايي كتاب كانون كارگردانان خانه تئاتر مراسم بزرگداشت 63 سالگي "محمود استاد محمد" آغاز شد.

ابتداي مراسم از "زهير ياري" دعوت شد تا از خاطرات خود با "محمود استاد محمد" بگويد.

"زهير ياري" بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون عنوان كرد: از من خواستند تا اين مراسم را شاد برگزاري كنيم تا روح استاد محمد نيز شاد شود و اكنون با توجه به اينكه برايم آسان نيست از خاطرات خود به او مي‌گويم.

"زهير ياري" چند دقيقه اي از خاطرات خود با محمود استاد محمد گفت: خاطراتي كه موجب خنده حاضران در سالن شد بعد از خاطرات گويي "زهير ياري" ، "محمد چرم‌شير" و "مسعود فروتن" دست نوشته‌هايي از "محمود استاد محمد" خواند.

گروه موسيقي نيز قطعاتي از شهر قصه را نواختند.

همچنين در ادامه "رويا افشار" و "مسعود جعفري جوزاني" يادداشت هاي از "محمود استاد محمد" خواندند.

بعد از قرائت يادداشت‌هاي استاد محمد "نگار جواهريان" مجري برنامه روي سن آمد و شمع روي كيك تولد استاد محمد را روشن كرد و از "سيمين بهبهاني" شاعر كشورمان خواست تا روي صحنه بيايد و شمع روي كيت را فوت كند.

"سيمين بهبهاني" شاعر و بانوي غزل كشور نيز در پايان مراسم ضمن تبريك تولد "استاد محمد" عنوان كرد: از اينكه شما هنرمندان دور هم جمع شويد تا تولد مرحوم استاد محمد را جشن بگيريد بسيار خوشحال شدم.

وي ادامه داد: از خاموش كردن شمع خوش نمي‌آيد اي كاش شمع را روشن مي‌كردم اما بهرحال با توجه به بيماري كه داشتم آمدم تا در كنار شما باشم.

گفتني است "محمود استاد محمد" در سال 1329 در محله دروازه دولاب تهران به دنيا آمد او فعاليت نمايش خود را با "محمد آستيم" و سپس "نصرت رحماني" و "عباس نعلبنديان" و با بازي در نمايش هاي "بيژن مفيد" و عضويت در آتليه تئاتر آغاز كرد.

او يكي از تاثيرگذارترني هنرمندان عرصه تئاتر بود كه طي دو سال گذشته به دليل بيماري نتوانست در عرصه تئاتر حاضر شود و شدت بيماري او به حدي بود كه با درد بسياري دست و پنجه نرم كرد و امسال ديگر بدون درد روحش در جشن تولدش آمد.

"محمود استاد محمد" خالق نمايش هاي "آسيد كاظم" "شب بيست و يكم" براي رنج شكنيم" و "ديوار تئاترال" است.

انتهاي پيام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار