تبریز/

تحقيق و تفحص از خوردروسازان در حال انجام است

دبير کمسيون صنايع و معادن مجلس گفت: تحقيق و تفحص از خودروسازان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، الهوردي دهقاني افزود: از حدوداً دو ماه پيش اکيپها و کارشناسان گروه تحقيق و تفحص از خودروسازان در مجموعه هاي خودروي سازي کشور مستقر شده اند.

وي در باره خودروسازيهايي که تحقيق و تفحص در آنها در حال انجام است گفت: گروههاي هيات تحقيق و تفحص در خودروسازان مطرح کشور مستقر و در حال انجام وظايف محوله مي باشند.

دهقاني اضافه کرد: هيات تحقيق و تفحص از خودروسازان گزارشاتي را نيز طي دو ماه گذشته از کارشناسان خود دريافت کرده اند.

نماينده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شوراي اسلامي درباره پيش بيني زماني قرائت گزارش اين تحقيق و تفحص در کمسيون و مجلس گفت: براساس قانون 6 ماه زمان براي اتمام طرح پيش بيني شده که قابل تمديد نيز مي باشد.

وي از تعريف کارگروهها و کميته هاي تخصصي براي اين طرح خبر داد و گفت: کميته هاي فني و استاندارد، مالي و سرمايه گذاري، ساختار و مديريت و ... از سوي هيات تحقيق و تفحص از خودروسازان تشکيل شده که با استفاده از کارشناسان متخصص در هر کدام از بخشهاي ياد شده در حال طي مراحل اجرايي مي باشد.

نماينده مجلس نهم، تحقيق و تفحص از خودرو سازان را فراهم آوردن زمينه اي براي شناسايي مشکلات، موانع و کمبودهاي موجود در اين عرصه توليدي دانست و گفت: با دستيابي به موانع و مشکلات موجود در بخش خودروسازي مي تواند زمينه را براي توليد با کيفيت مناسب فراهم آورد که تامين کننده نيازهاي هر دو طرف اين معادله يعني توليد کننده و مصرف کننده باشد.

دهقاني در عين حال رسيدن به اين اهداف را در رشد و توسعه نه تنها صنعت بلکه تاثيرگذار در اقتصاد کشور و در نتيجه تسريعي آن به بطن جامعه و تمامي هموطنان عنوان کرد.

گفتني است زمزمه تحقيق و تفحص از خودروسازان حدوداً از نيمه دوم سال گذشته شروع شد که تاخت و تاز معروف احمدي نژاد به صنعتگران اين حوزه و حتي وزير وقت صنعت و معدن و تجارت درست در شب قبل از مطرح شدن اين طرح در صحن علني مجلس نوعي خود زني براي کاهش هجمهه ها و اعتراضات وارده به اين بخش تعبير شد./س

برچسب ها: تحقیق ، تفحص ، خوردروسازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.