عصبانیت مردم "آمریکا" از کاهش بودجه "جیره غذایی نیازمندان"

تصميم دولت آمريکا براي کاستن از بودجه جيره غذايي نيازمندان اين کشور باعث عصبانیت بسياري از مردم، بویژه نیازمندان شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، به علت بن بست کنگره بر سر بودجه دولت آمريکا، دولت مجبور شده است بودجه برنامه جيره غذايي براي 48 ميليون آمريکايي را که زير خط فقر زندگي مي کنند و از کمک‌هاي غذايي دولت استفاده مي‌کنند، کم کند.

کاهش بودجه برنامه جيره غذايي در حالي است که مخالفت‌هاي گسترده‌اي با آن شده است.

به اين ترتيب، يارانه دولت به اين نيازمندان يا کاهش يافته يا به کل حذف شده است. اقتصاددانان برآورد مي‌کنند کاهش شديد کمک‌هاي غذايي به شدت به اقتصاد آمريکا لطمه خواهد زد.

توني آرنستين، کارشناس تغذيه در این خصوص گفت: کاهش بودجه اين برنامه به معناي سوءتغذيه و گرسنگي شديد براي بسياري از مردم خواهد بود، زيرا حتي بسياري از افرادي که شغل دارند به دلیل دستمزدهای کم براي ادامه زندگي خود به کمک‌هاي غذايي وابسته هستند.

یکی از اعضای حزب کارگر نیز گفت: آمريکا ده‌ها ميليارد دلار به ارتش اسرائيل مي‌دهد تا تروريسم و نسل کشي فلسطينيان و ملت‌هاي عرب ادامه پيدا کند و هيچ کاهشي در اين بودجه صورت نمي‌گيرد اما دولت به راحتي بودجه برنامه جيره غذايي جمعيت زيادي از مردم آمريکا را کاهش مي‌دهد.

بنابراين، دولت آمريکا دولتي است که مي‌خواهد براي جنگ عليه ملت‌هاي خاورميانه پول خرج کند اما به بهانه کمبود مالي، بودجه برنامه غذايي را کاهش مي‌دهد و کودکان فقير را در نيويورک گرسنه نگه مي‌دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار