رئیس کمیسیون امور بین‌المللی، دفاعی و امنیت مجلس "قزاقستان" با قشقاوی دیدارکرد

در دیدار رئیس کمیسیون امور بین‌ا‌لمللی، دفاعی و امنیت مجلس "قزاقستان" با معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ایران، درباره گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در دیدار  "آشیمبایف" رئیس کمیسیون امور بین‌ا‌المللی، دفاعی و امنیت مجلس قزاقستان با حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان، گسترش روابط پارلمانی، همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دوجانبه و همچنین مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در این دیدار طرف قزاق با اشاره به روابط رو به رشد دو کشور در همه زمینه‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور، بر ضرورت افزایش حجم مبادلات اقتصادی تأکید کرد.
 
وی همچنین خواستار گسترش تبادلات در زمینه حمل و نقل به ویژه تسریع در ساخت و بهره‌برداری راه‌آهن، ایران، ترکمنستان و قزاقستان شد.
 
قشقاوی نیز با تأکید بر سیاست‌ دولت تدبیر و امید در خصوص گسترش همکاری با همسایگان از جمله کشورهای آسیای مرکزی، حضور نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در مراسم تحلیف و همچنین مذاکرات سازنده وی با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در بیشکک را نشانه واضحی از اراده مسئولان عالیرتبه دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها دانست.
 
معاون وزیر خارجه همچنین گفت موضوع مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم می‌تواند یکی از موضوعات مشترک کشورها در رایزنی‌ها و تعامل منطقه‌ای باشد که دیپلماسی پارلمانی نیز می‌تواند به این هدف مهم کمک کند.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار