شهرکرد/ رئیس فدراسیون اسکی:

بیش از 20 هزار نفر در هر هفته از پیستهای اسکی کشور استفاده می کنند

رئیس فدراسیون اسکی در سفر به شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختیاری ) گفت: بیش از 20 هزار نفر در هر هفته از پیستهای اسکی کشور استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

عیسی ساوه شمشکی، در بازدید از امکانات پیست روستای بارده ( از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری ) گفت: چهارمحال وبختیاری از جمله استانهایی است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی با داشتن پیست کوهرنگ از قبل ازانقلاب در ورزش اسکی فعال بوده و در زمینه قهرمانی و حضور در مسابقات دومین استان کشور بعد از تهران بوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب سه پیست در مناطق بارده، شیخ شبان و باباحیدر با همکاری بخش خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد ولی به نظر می رسد عدم حمایت کافی از بخش خصوصی در استان باعث شده از این پیستها استفاده لازم صورت نپذیرد.

رئیس فدراسیون اسکی کشور اظهار داشت: وجود چهار پیست اسکی در این استان نشان می دهد زمینه برای پرداختن به این رشته هم در سطح همگانی و حرفه ای و هم برای جذب توریست مهیا است و این امر زمانی محقق می شود که دستگاههای مرتبط بسترها را آماده کنند تا بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: آماده سازی جاده دسترسی ، تامین برق ، آب و... خارج از توان و حیطه کار بخش خصوص است، بنابراین رونق پیستهای اسکی به عزم همگانی دستگاههای مربوطه و پیگیری مسئولین ارشد استان نیاز دارد.

وی تاکید کرد:اداره کل ورزش و جوانان باید سیاستگذاری نماید و دستگاههایی مانند راه و شهرسازی ، گردشکری ، منابع طبیعی و... اجرای عملیات را با نظارت فنی اداره ورزش برعهده گرفته و در نهایت بخش خصوصی با سرمایه گذاری و تجیهز فنی پیست زمینه را برای استفاده هزاران نفر علاقمند به ورزشهای زمستانی در استان فراهم نماید.

ساوه شمشکی با اشاره به اینکه ورزشهای زمستانی می توانند به عنوان یک ورزش همگانی برای استفاده خانواده ها مورد تاکید قرار گیرد گفت: به منظور جذب خانواده ها به سمت ورزشهای زمستانی، با هزینه ای در حدود 20 میلیون تومان می توان به راحتی یک پیست لژ سواری احداث کرد و در بخش آموزش و توجه به استانداردها به کمک هیئت اسکی و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان از بسیاری آسیبهایی که در حین تیوپ سواری پیش می آید جلوگیری کرده و زمینه را برای استفاده عموم فراهم آورد.

 .وی در خصوص توسعه فضاهای فیزیکی قابل استفاده برای اسکی بیان نمود: قبل از انقلاب 5 استان دارای پیست اسکی بودند دولی در حال حاضر22 پیست اسکی در 19 استان کشور فعالیت می کنند و در طول هر هفته بیش از 20 هزار نفر هم به صورت تخصصی در اسکی و هم به صورت همگانی در سایر ورزشهای زمستانی از این پیستها استفاده می کنند.

رئیس فدراسیون اسکی از برگزاری دو رویداد مهم در اسکی کشور خبر داد وگفت : یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون، اعزام تیم ملی اسکی به المپیک زمستانی 2014 روسیه با2سهمیه برای بانوان و 3 سهمیه برای آقایان خواهد بود و موضوع مهم در این خصوص اینکه برای دومین بار در تاریخ اسکی کشور است که بانوان در المپیک زمستانی سهمیه حضور خواهند داشت.

ساوه شمشکی گفت: دومین رویداد مهم امسال برگزاری سومین دوره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ایران است که این رقابتها در پیست دیزین با حضور بیش از 15 کشور در دو بخش آقایان و بانوان به طور همزمان برگزار می شود و به عنوان میزبان قریب به 30 نفر اسکی باز در قالب تیم ملی ، یک تیم از استان تهران ، یک تیم از استان البرز و یک تیم متشکل از اسکی بازان برتر سایر استانها در این مسابقات شرکت می دهیم.

شایان ذکر است 4 پیست اسکی در استان دارای مجوز فعالیت است که از این تعداد پیست اسکی کوهرنگ توسط هیئت اسکی استان و پیست های شیخ شبان، بارده و باباحیدر توسط بخش خصوصی اداره می شوند./س

برچسب ها: پیست ، اسکی ، ورزش ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.