"ریاضت اقتصادی" کابوس بی پایان مردم "یونان"

مردم يونان عليه سياست‌هاي رياضتي که اين کشور بدهکار را فلج کرده است، اعتصاب عمومي برپا کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، اتحاديه‌هاي بزرگ بخش عمومي و خصوصي کشور یونان در اعتراض به سیاست های ریاضتی تظاهرات کردند.


اتحاديه‌های کارگری یونان نگرانند که آتن در تلاش براي دستيابي به اهداف بسته نجات اقتصادي مورد نظر وام دهندگان اروپايي، در سال‌هاي آتي به سياست‌هاي جديدي در زمينه کاهش حقوق کارمندان و مستمري بگيران متوسل شود.

اين اعتصاب يک روز پس از آن برگزار شد که بازرسان تروئيکاي کميسيون اروپا، بانک مرکزي اروپا(ECB) و صندوق بين المللي پول(IMF) بررسي آخرين بسته نجات اقتصادي خود را از سرگرفتند.

يونان درحالي ششمين سال رکود خود را تجربه مي‌کند که در نتيجه به اجرا گذاشتن مکرر سياست‌هاي رياضتي، نرخ بيکاري در اين کشور به بيش از ۲۷ درصد رسيده است.

"کارلوس پاپولياس"، رئيس جمهور يونان در ماه اکتبر عليه فشار از سوي وام دهندگان بين المللي مبني بر اعمال سياست رياضتي بيشتر هشدار داده بود . رئيس جمهوري يونان گفت : آن‌ها نبايد فکر کنند که ما تسليم باج خواهي مي‌شويم. مردم يونان هرگز تسليم باج خواهي نخواهند شد.

اروپا در اوايل سال ۲۰۰۸ ميلادي دچار رکود اقتصادي شد. وخامت بحران بدهي، دولت‌هاي اروپايي را به اتخاذ سياست هاي سخت رياضتي و اصلاحات اقتصادي واداشته است اين سياست ها ناآرامي‌هاي اجتماعي و اعتراضات گسترده را در برخي از کشورهاي اروپايي به همراه داشته است     .
برچسب ها: یونان ، اعتراض ، ریاضت ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار