نگاهی بر فیلم سینمایی "فراموشی"

"فراموشی" براساس کتاب مصوری (کمیک بوک) نوشته جوزف کوزینسکی و آروید نلسون ساخته شده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، "فراموشی" یک اکشن علمی – تخیلی است که به گفته جوزفکوزینسکی، کارگردان فیلم، براساس فیلم‌های علمی – تخیلی در دهه 1970 ساخته شده و مانند بسیاری از فیلم‌های این ژانر، داستان مردی را روایت می‌کند که باید یک تنه دنیا و انسان‌ها را نجات دهد.

"فراموشی" براساس کتاب مصوری (کمیک بوک) نوشته جوزف کوزینسکی و آروید نلسون ساخته شده است.


کوزینسکی نخستین نسخه فیلمنامه را همراه با ویلیام موناهان (فیلمنامه نویس برنده جایزه اسکار که آثاری چون "رفتگان" و "امپراطوری بهشت" را در کارنامه اش دارد) نوشت. سپس این نسخه توسط کارل گاوجوسک بازنویسی شد. در آن زمان قرار بود کمپانی "والت دیسنی" فیلم را تهیه کند، اما به دلیل آن که تشخیص داده شده فیلم نهایی با درجه کیفی 13 سال به بالا به نمایش در خواهد آمد، والت دیسنی از پروژه کناره گرفت و حقوق آن را به "کمپانی نونیورسال" واگذار کرد.

سرانجام پس از آن که یونیور سال تهیه کنندگی این فیلم را به عهده گرفت، مایکل آرنت (فیلمنامه نویسی که نوشتن فیلمنامه انیمیشن های موفقی چون "شجاع" و "داستان اسباب بازی 3" را در کارنامه اش دارد) فیلمنامه را بازنویسی کرد.

پیش از این جوزف کوزینسکی، نویسنده و کارگردان فیلم، سابقه ساخت فیلم موفق و پر فروش «میراث ترون» محصول سال 2010 را در کارنامه اش دارد.

"فراموشی" دومین فیلم بلندی است که او کارگردانی می کند. کوزینسکی به خاطر استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری شهرت دارد و در کارنامه‌اش چندین تبلیغ تلویزیونی موفق به این شیوه دیده می شود. او به همین خاطر هم چندین جایزه را به دست آورده است.


منبع: 2 ماه نامه سینما تئاتر

انتهای پیام/ص

برچسب ها: فراموشی ، اکشن ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.