اهداء عضو جوان گلستانی به چند بیمار حیات دوباره بخشيد

دانیال دنکوب18 ساله از اهالی شهرستان علی آبادکتول استان گلستان که در اثر تصادف با موتورسیکلت دچار ضربه مغزی‌ شده بود با رضایت خانواده نیکو کار این جوان ‌اعضای بدن وی به چند بیمار حیات دوباره بخشید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مسئول هماهنگ‌کننده پیوند اعضاء در دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پس از تایید مرگ مغزی این جوان از سوی پزشگان و رضایت خانواده متوفی دو کلیه، کبد، پانکراس، دریچه های قلب،  استخوان ها، مویرگ ها، بافت های عروقی و بسیاری از بافت و نسوج بدن این جوان اهدا شد و به بیماران زیادی جان دوباره بخشید.

مهرنوش نیک سیر با قدردانی از رضایت خانواده متوفی در اهدای اعضاء خاطرنشان کرد: مردم گلستان همواره از پیشگامان عمل نیک اهداء عضو بوده‌اند

وی بیان اینکه اهدا عضو باقيات و صالحات فراوانی برای دهنده عضو و خانواده وی دارد، افزود: واژه‌هايی که در معارف دينی برای استمرار حيات بيان شده واژه برکت است برکت به معنای افزايش طول عمر نيست بلکه عده‌ای  به رغم کوتاهی زندگيشان تاثيرات مثبت فراوانی برای ديگران به همراه دارندواين جوان اينگونه بود.

وی افزود:مردم نوعدوست استان گلستان می توانند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا با مراجعه به واحد بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی گلستان کارت اهدای عضو را تکمیل کنند.
برچسب ها: اهداعضو ، پیوند ، کما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار