برای نخستین بار در کشور ساخته شد

گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر خطوط انتقال "فیبر نوری"

پژوهشگران پارک علم و فناوری پردیس برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر خطوط انتقال پرسرعت دیجیتال و فیبر نوری شدند.

به گزارش خبرنگار  فناوری نوین باشگاه خبرنگاران، پروتکل G.SHDSL یک بسته انتقال صوت و اطلاعات روی یک زوج سیم تا فواصل 5 کیلومتر است که معمولا به صورت مودم در شبکه‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین گزارش؛ این محصول در یک تلفن هوشمند طوری طراحی شده که تمام تلفن‌های هوشمند ضمن داشتن استقلال بتوانند در یک شبکه 30 نوری، ارتباطات صوت، دنیا، تصویر، پیامک و غیره را نیز روی یک زوج سیم برقرار نمایند.

بر اساس این گزارش؛ البته از سوی دیگر به منظور بالا بردن قابلیت تلفیق‌های هوشمند، امکان ارتباط در بسته فیبر نیز به آن‌ها اضافه گردیده است به طوریکه این تلفن‌ها می‌توانند هم در بسته زوج سیم و هم در بسته فیبر مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه گزارش آمده است؛ یکی دیگر از قابلیت‌های این سامانه، امکان وصل به شبکه‌های بالادستی مخابراتی با انواع پروتکل‌ها بوده و می‌تواند هم به صورت خاص و هم عام، کاربردهای متفاوتی در شبکه‌های بانکی، ارتباطات چاه‌های نفتی، شبکه گاز، مرزبانی‌های کشور، ایستگاه‌های قطار داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیبر ، نوری ، سرعت ، تلفن ، گوشی ، مودم ، طراحی ، پیامک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار