در پی بازگشت تیم ملی کاراته بانوان به کشور؛

کوله باری تهی از مقام

صبح امروز 19 آبان تیم ملی رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید کاراته بانوان با دستی خالی از رقابت های جهانی اسپانیا به کشور بازگشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی کاراته بانوان رده سنی جوانان، نوجوانان و امید امروز صبح در حالی از مسابقات جهانی اسپانیا به ایران بازگشت که کوله بارش خالی از هر گونه مقام و مدال بود.

 نتایج ضعیف و غیر قابل قبول کاراته کاهای این رده های سنی، نتایجی نیست که بشود تقصیر آن را بر گردن خود کاراته کاها انداخت.

 اگر بخواهیم از زبان آنها این عملکرد را ضعیف را بیان کنیم، قدر مسلم خواهند گفت که یا مربی مان برای کوچینگ نبود و یا رقابت های جهانی بود و کشور های حاضر بسیار قدرتمند.

اما آنچه در واقع باید به آن اذعان داشت، انتخاب  مسئولان برای حضور در این پیکارها بود، شاید در تیم ملی بزرگسالان بانوان یک تیم خوب و شاید یکدستی را شاهد باشیم، هر چند این رده هم حرف و سخن های خودش را دارد اما کم و بیش یک تیم ایده آلی داریم، اما در رده های سنی جوانان، نوجوانان و امید ، مسئولان فدراسیون هنوز به یک دسته بندی مناسب نرسیده اند.

 بارها خود مسئولان عنوان کرده اند که در بخش امید ضعفهایی داریم، خوب اگر به این ضعف ها آگاهیم، چرا دنبال چاره نباشیم.

 مسئولان فدراسیون در این رقابت های بسیار مهم فقط بانوان کومیته رو را با خود به همراه بردند و هیچ کاتارویی این تیم را همراهی نمی کرد. در رده سنی امید جوانان و نوجوانان در بخش کاتا مهره های خوبی چون زکیه رحمانی، آیسان شاهی پور، و فاطمه صادقی داریم، چرا این سه مهره خوب کاراته بانوان به همراه تیم نبودند سوال این است که مسئولان فدراسیون کاراته باید جوابگوی آن باشند.

اگر با یک حساب سر انگشتی به این مقوله نگاه می کردیم می شد علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و به طور قطع اگر این سه نفر که سابقه های خوبی در کسب مدال های رنگین در تورنمنت های بین المللی،  در سال های اخیر داشته اند به جای  برخی از ملی پوشان که با هماهنگی داوران در انتخابی تیم ملی انتخاب شده اند،‌ می بودند نتیجه قابل قبولی را شاهد بودیم.

بیش از نیمی  هزینه های فدراسیون برای کومیته روها صرف می شود به گونه ای که در بحث مقایسه ای می شود گفت که کاتا اصلا دیده نمی شود که اگر این گونه نبود، نتایج جهانی طور دیگری برای کشورمان رقم می خورد، زیرا کاتاروها شرایط مقام آوری شان بسیار بیشتر از کومیته روهای این رده سنی بود.

 شاهد این مطلب مقام سومی کشور پرو است که کشوری که برای ایران اصلا رقیب حساب نمی شود و جالب تر اینکه کشورهایی در این رقابت ها در رده سنی امید در بخش کاتا به مقام اول و دومی رسیدند که ملی پوشان کاتاروی ما در همین رده ، این تیم ها را در رقابت های کمپ یونان مغلوب خود کرده بودند و ایران در رویارویی با این حریفان به مقام نخست رسیده بود. این مسابقات برای مسئولان کاراته، یک زنگ خطر بود، چرا که از همین رده های سنی است که به بزرگسالان می رسند، و اگر بر همین منوال پیش برویم آینده خوبی برای تیم ملی  کاراته بانوان در رده سنی بزرگسالان پیش بینی نمی شود.

 زیر ساخت های تیم ملی باید با یک دید حرفه ای باز سازی شود، حتی داوری ها در مسابقات انتخابی تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تیم ملی دارد، متاسفانه این مقوله امری است که از دید مسئولان پنهان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کوله ، باری ، تهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار