ادامه جنجال "هو کردن" اولاند

هو کردن فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه و درخواست معترضان از اولاند در خصوص برکناری نخست وزیر، واکنش ژان- مارک ارو را به دنبال داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد: محبوبیت فرانسوا اولاند که با کاهش بی اعتمادی مردم مواجه بود، در ماه نوامبر چهار درصد کاهش یافت و به بیست و دو درصد رسید. این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی اوپینیون وی انجام گرفت ارقام خوبی برای رئیس جمهوری به همراه نداشت.

روز دوشنبه گروهی از معترضان اولاند را در جریان مراسم یازدهم نوامبر هو کردند. این در حالی است که درخواست ها برای برکناری ژان - مارک ارو نخست وزیر در روزهای اخیر افزایش یافته است. حتی در داخل حزب سوسیالیست نیز صداهایی علیه ارو به گوش می رسد. ارو در چنین فضای سنگینی در مجلس حاضر شد تا در باره حادثه روز دوشنبه در شانزه لیزه پاریس صحبت کند. وی ابتدا در فضای آرامی که بر مجلس حاکم بود، حوادث روز دوشنبه را محکوم کرد. اما این آرامش خیلی طول نکشید و رئیس گروه نمایندگان او ام پ، ارو را با سوالات خویش مخاطب قرار داد. ارو با لحنی تند به این سوالات پاسخ داد.

نخست وزیر فرانسه معترضان را به زیر سوال بردن رئیس جمهوری و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد. وی انتقاد از اولاند را همراهی با تظاهرکنندگان روز یازدهم نوامبر در شانزه لیزه تلقی کرد.

مجری از روزلین فبور کارشناس مسایل بین المللی سوال کرد: ارو قصد ندارد از سمت خود کناره گیری کند؟ فبور در این باره گفت: بله. به نظر می رسد که ارو همچنان قصد ماندن در سمت نخست وزیری را دارد. این در حالیست که حتی برخی از هم حزبی های ارو در حزب سوسیالیست و افرادی چون ملک بوتی نماینده مجلس ملی فرانسه از حزب سوسیالیست خواهان استعفای وی هستند. در جریان مراسم یازدهم نوامبر در شانزه لیزه معترضان به قانون مالیاتی جدید در فرانسه، تحت تاثیر تشکل های راستگرایان افراطی قرار گرفتند. ارو این حوادث را به نژادپرستانی که از خارج به فرانسه آمده اند نسبت داد. وی حاضر نیست صدای خشم مردم فرانسه را بشنود.

مجری گفت: علاوه بر طرح درخواست هایی برای برکناری ارو، اخیرا صداهایی که خواهان اصلاحات در کابینه دولت سوسیالیست ها هستند، شنیده می شوند. کارشناس گفت: بله. معلوم نیست که چنین اقدامی بتواند مشکل فرانسه را حل کند. مسئله اینجاست که اولاند گفته است حاضر به تغییر سیاست هایش نیست. درحال حاضر مارتین اوبری نامزد طرفداران محیط زیست در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گزینه ای برای تصدی پست نخست وزیری است. اما اولاند حاضر نیست تسلیم فشارها بشود. به هر حال وی تحت فشار قرار دارد و اگر روزی بخواهد تسلیم این خواسته ها بشود و به برکناری ارو مبادرت کند، گزینه بعدی او به احتمال زیادی مارتین اوبری خواهد بود.


انتهای پیام/


برچسب ها: اولاند ، هو کردن ، فرانسه ، ارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار