با تقويت اراده ي خود فردي خارق العاده شويد

يک روانشناس گفت: تمام منابع پيشرفت شما در مغز شما وجود دارد تمام انگيزه هاي لازم براي شادماني و تعالي در زواياي مغز شما نهفته است که هر وقت بخواهيد مي توانيد از آن بهره بگيريد.

 ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: انسان بايد ابتدا هدف يا اهداف خود را در زندگي و کاري که مي خواهد انجام دهد به طور دقيق مشخص کند و ارزيابي کند که آيا اين هدف قابل دستيابي است يا بلند پروازانه تا درصورت عدم موفقيت به سرزنش و ملامت خود دست نزند.

وي با اشاره به اينکه به خود اعتماد کنيد افزود: توانايي و خلاقيت خود را دست کم نگيريد و بدانيد که رمز توانايي مقابله با بحران ها ايمان و انديشه هاي مثبت است که گنجينه ي آن در وجود آدمي پنهان است. بنابراين با تفکر منطقي همواره بايد از خيالات منفي و يأس آور به ذهنمان جلوگيري کنيم.

ابراهيمي ادامه داد: اگر هر کدام از ما از منابع غني و سرشار و قدرت هاي نهفته در مغز و وجودمان آگاه شويم به کارهاي خارق العاده اي دست مي زنيم که باورکردني نيست، آن که خود را حقير مي شمارد، حقيرانه هم مي انديشد و مغزش به تجحر مي گرايد اما آن که خود را دست کم نگيرد به بزرگي خويش مي انديشد و توانايي اش روز افزون مي شود.

وي تصريح کرد: براي دستيابي به آرزوها و خواسته هايتان به قلم و کاغذ پناه ببريد و برنامه ريزي کنيد، ابتدا خواسته هاي خود را يکي يکي بروي کاغذ نوشته و سپس راه هاي دستيابي به هرکدام را تجزيه و تحليل کرده و همه ي جوانب مثل مقدار هزينه ها و مشکلات سرراه را در نظر بگيريد و بدانيد که براي پيدا کردن بهترين راه بايد راه هاي بيشتري در نظر بگيريد که با قدرت ابتکار به راحتي مي توانيد مهمترين راه براي دستيابي به آرزوهايتان را بيابيد.

وي با بيان تدريجي بودن تقويت اراده افزود: براي به دست آوردن اراده اي قوي و محکم بايد به تدريجي بودن و نياز آن به تمرين توجه داشت و گمان نکنيد بدون تلاش مي توانيد به آن دست يابيد با ورزش و نماز صبح و تلاوت قرآن و مبارزه با هواهاي نفساني اراده خود را تقويت و درون خود نهادينه کنيد.

ابراهيمي خاطرنشان کرد: هرگز در کارها نااميد نشويد و کارهايي را که برعهده مي گيريد ناتمام رها نکنيد و آنها را به نحو احسن و تا رسيدن به نتيجه ي مطلوب ادامه دهيد و از پراکنده کاري و آشفتگي در کارها که موجب به هم ريختگي و نظام فکري مي شود بپرهيزيد و به فعاليت هاي خود تمرکز و انسجام بخشيد و در همه ي امور به خدا توکل کنيد.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار