یاسوج/

بنای بقعه امامزاده علی (ع) چرام از محدودآثار ارزشمند دوره صفویه است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبراحمد گفت :بنای تاریخی بقعه امامزاده علی (ع) چرام از محدود آثار دوره صفویه است که از ویژگی معماری منحصر برفردی برخورداراست.

 رحیم دادی نژاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: داشتن گنبدخانه وسط، چند رواق در اطراف و شاه نشین وسط از جمله ویژگی های سبک معماری دوره صفویه است.
وی گفت:با وجود برخی مشکل افرینی ها ، بخشی از گلبوته های این بنای ارزشمند در قسمتی از بنا به عنوان نماد پیشینه تاریخی و فرهنگی این نوع معماری حفظ شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبراحمد بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی طرح محوطه سازی و توسعه زیرساخت های این حرم با 14میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.
دادی نژاد تصریح کرد: با اجرای یک کانال در محدوده بالادست حرم مطهر از خطر رطوبت و آسیب پذیری این بنای ارزشمند تاریخی جلوگیری شده است.
وی گفت: طرح جامع این حرم تهیه شده است و درعین حال نقطه نظر و پیشنهادهای تخصصی دفتر فنی استانداری،اوقاف وامورخیریه و هیات امنا در این طرح قابل اعمال است.
دادی نژاد بیان کرد:بنای امامزاده علی (ع) از آثار برجای مانده از دوره ی صفویه است که علاوه بر حفظ معماری این حرم مطهر ، معماری همخوان بافت روستا نیز با این فرایند باید حفظ شود.
وی گفت:بنای امامزاده علی (ع) از نواد گان امام جواد (ع) در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است./س
برچسب ها: بنا ، بقعه ، صفویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.