در کمیته بررسی کاهش آلودگی هوای پایتخت مطرح شد؛

اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل / آلودگی هوا از دوشنبه آسمان پایتخت را فرا می‌گیرد

در حالی که امروز هوای پایتخت در شرایط سالم قرار دارد اما آلودگی‌ها از دوشنبه آسمان پایتخت را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید حسین هاشمی در کمیته بررسی کاهش آلودگی هوا گفت: همه مو‌ظفیم به سلامت شهروندان توجه کنیم.

وی افزود: یکی از شاخصهای سلامتی استان تهران که هر ساله با مخاطره روبروست قضیه این ور‌ژن(و‌ارونگی ) در سطح سرما است که با تدبیر مدیریت امیدواریم اثرات این تغییرات جوی و سلامت شهروندان کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات و تصمیم گیریها در خصوص زوج و فرد خودرو موثر بود افزود: با توجه به گزارش هواشناسی در چهارشنبه و پنج شنبه هوا در حالت اضطرار است و شورای عالی ترافیک باید تصمیم بگیرد که طرح زوج و فرد خودرو را چگونه باید به انجام برساند.

استاندار تهران از فعالیت پلیس راهور در هفته گذشته تقدیر و تشکر کرد و افزود:برای  کاهش آلودگی هوا شورای عالی ترافیک، هواشناسی و محیط زیست با نشستی با همکاری وزارت کشور باید رسانه ملی بیش از پیش به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص مبارزه با آلودگی هوا بپردازد. 

*اقدامات در خصوص کاهش آلودگی هوا یک کار اورژانسی است


استاندار تهران گفت: خارج کردن خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها می تواند برای کاهش آلودگی هوا راه گشا باشد اگر نهادهای ذیربط فعالیت های لازم را اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد:برای مقابله با آلودگی هوا تصمیمات مناسبی اتخاذ شد و با توجه به اینکه کمیته بررسی کاهش آلودگی هوا که درروز یکشنبه هفته گذشته برگزار شد با کاهش 40 درصدی آلودگی هوا در سطح شهر مواجه بودیم.

هاشمی افزود :در 3 روز آینده آلودگی هوا تشدید می شود و برای مقابله با آلودگی هوا در فصل سرما باید شورای عالی ترافیک برگزار شود که این اقدام باعث تردد خودروهای زوج و فرد می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است ، افزود:در شورای عالی ترافیک که با حضور محیط زیست، سازمان کاهش آلودگی هوا، وزارت کشور و دیگر نهادهای ذیربط برگزار می شود طی اطلاع رسانی تصمیمات این نشست به اذهان عمومی اعلام می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات در خصوص کاهش آلودگی هوا یک کار اورژانسی است ،گفت: خارج کردن خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها از مهمترین اقدامات دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا خواهد بود آنهم به این دلیل که خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها 70 درصد در آلودگی هوا نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته قرار بود هزار دستگاه فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری خارج شوند ، اضافه کرد:اما طی یکی دو سال اخیر هیچ یک از این اقدامات اخیر به انجام نرسیده است.

وی سرویس ادارات را یکی از اقدامات موثر در کاهش آلودگی هوا نامید و افزود: با این اقدام می توان به تصمیمات موثر در خصوص آلودگی هوا امیدوار بود.

هاشمی درباره اینکه 50 نفر از نمایندگان مجلس در پی انتقال پایتخت سیاسی هستند گفت: نمایندگان بنا بر وظایف خود حق اظهار نظر دارند اما این طرح چندان کارآمد و راه گشا نیست.

* آلودگی هوا از دوشنبه آسمان پایتخت را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با توجه به اینکه هوای تهران طی روزهای اخیر در شرایط اضطرار و ناسالم به سر می‌برد ، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز با حضور استاندار تهران، یوسف رشیدی رئیس کنترل کیفی هوای تهران، وحید نوروزی نماینده شهرداری، نماینده پلیس راهور و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت در ساختمان استانداری در حال برگزاری ایست.

در این جلسه معاون عمرانی استانداری تهران گفت: مصوبات کار‌گروه کاهش آلودگی هوا برای همه دستگاهها لازم الاجر‌ا است.

شنیدنی‌ها حاکی از آن است که در جلسه بیان شد : آلودگی پایتخت از روز دوشنبه باز می‌‌گردد و وارونگی شدید هوا در روز‌های دوشنبه و سه شنبه آغاز می‌شود.

در این جلسه اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل تصویب شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، آلودگی ، مصوبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی اعتمادی
۲۳:۰۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
به مسئولین بگوئید جهت جلوگیری از آلودگی هوا اول از خودروهای دودزای شهرداری ، اتوبوسرانی ، خودروهای سنگین نظامی و ... شروع کنند.
Netherlands
ابوالفضل
۱۹:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
با سلام لطفا به این مسولین بگید که یک بار با اتوبوس ومترو بر سرکار بد برای مردم تصمیم بگیرند جای پاک کردن صورت مسله دنبال راه حل اصلی برطرف کردن الودگی باشند
Netherlands
ابوالفضل
۱۹:۱۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
با سلام طرح زوج وفرد کار خوبی است ولی به شرط اینکه شامل تمام ماشینه چه دولتی وغیر دولتی در شامل تمام ماشینه حتی ماشین معاون استاندار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
اول:پاک کردن صورت مسئله مشکل را رفع نمی کند .لطفا از کارشناسان سوخت نظر خواهی کنید وحتما در مورد عدم استاندارد بنزین بررسی شود
دوم:وسایل عمومی در اختیار ادارات ودانشگاه وکارخانه ها قرار گیرد تا کارمندان مجبور به استفاده از وسیل نقیله خود نباشند
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۵:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۲
با سلام شما را بخدا به مسئولین بگویید طرح زوج و فرد را در ایامی که تهران بارندگی نیست لغو نکنند این روش حداقل سه تا حسن دارد 1- کاهش نسبی آلودگی هوا 2- کاهش بار ترافیکی 3- مردم به مرور به عدم استفاده از خودروی شخصی عادت کرده و به نوعی این مهم فرهنگ سازی خواهد شد.
بنده دو دستگاه خودرو دارم پلاک هردو زوج است ولی با این طرح بسیار موافقم لااقل از مردم نظر سنجی کنید.
آخرین اخبار