متبرک شدن موسیقی پاپ به نام ائمه‌ی اطهار (ع)

بسیاری از خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) آثار نفیسی را به پیشگاه مقدس این امام بزرگوار تقدیم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی موسیقی باشگاه خبرنگاران، عشق و ارادت مردم ایران زمین به ائمه‌ی اطهار، در طول تاریخ بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
در تمام اعصار و دوران به رغم وجود قومیت‌های متفاوت در کشور عزیزمان، عزاداری سرور و سالار شهیدان با خلوص هرچه تمام تر برگزار شده است. گویی عشق به سیدالشهدا، حضرت امام حسین (ع) با خون مردم سرزمین پارس عجین شده است.



بدین ترتیب خطه‌های گوناگون بنابر سنت‌ها و رسوم خود با شروع دهه‌ی اول محرم، تکیه و هیأت‌های خود را برپا کرده و به برگزاری مراسم عزای حضرت ابا عبدالله می‌پردازند.
 
این مراسم عبارتند از: مراسم نخل گردانی در "یزد" شهرهای اطراف آن، سینه زنی معروف زنجان و اردبیل و تبریز، دمام و شیپور زنی مردم نواحی جنوب و... همه و همه در زمره‌ی مراسم سوگواری ماه محرم قرار دارد.
 
در سالهای اخیر، تولید موسیقی عاشورایی در بین خوانندگان سنتی و پاپ گسترش یافته و بسیاری از آنان به پیشگاه مقدس حضرت ابا عبدالله آثاری را تقدیم کرده‌اند که از آن جمله ‌می‌توان به "عبدالحسین مختاباد"، " حسام الدین سراج"، "علیرضا قربانی" و در موسیقی سنتی و در موسیقی پاپ نیز "رضا صادقی"، "بنیامین بهادری"، "مهدی یغمایی"، "محمد علیزاده" و "محسن چاوشی" و... به تولید قطعات موسیقی با مضمون عاشورایی پرداخته‌اند.
 


لازم به ذکر است که بسیاری از مدیحه سرایان اهل بیت نیز در سالهای اخیر به اجرای نوحه خوانی به همراه موسیقی پرداخته‌اند و در این مقوله "غلامحسین کویتی پور" سردمدار است.
 

گفتنی است "امیرحسین مدرس" نیز تا به حال به تولید 3 آلبوم موسیقی با مضمون عاشورایی پرداخته است.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار