در نامه‌ای به کری؛

موضع کاخ سفید نسبت به ایران سخت‌گیرانه‌تر باشد

قانون‌گذاران ارشد آمریکا روز سه‌شنبه در نامه‌ای از دولت اوباما خواستند در مذاکره با ایران بر سر پرونده هسته‌ای‌اش موضع سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، نویسندگان این نامه که شش سناتور ارشد از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هستند، به کاخ سفید هشدار داده‌اند که بدون عقب‌نشینی تهران از برنامه اتمی که دنبال می‌کند، تحریم‌های اقتصادی را کاهش ندهد.

عصر روز سه‌شنبه، شش تن از سناتورهای صاحب‌نفوذ از هر دو حزب عمده آمریکا، از جان کری، وزیر امور خارجه، خواستند که موضع سرسخت‌تری در قبال ایران بگیرد.

چارلز شومر، رابرت مندنز و باب کیسی از دموکرات‌ها و جان مک‌کین، لینزی گراهام و سوزان کالینز از جمهوری‌خواهان، در نامه به کری نوشته‌اند که پیش از سبک‌شدن تحریم‌های اقتصادی، ابتدا ایران باید برنامه هسته‌ای خود را جمع کند.

این شش سناتور به موضع‌گیری‌های تند علیه ایران شناخته می‌شوند و سه تن از آنان در جلسه صبح سه‌شنبه با باراک اوباما حضور داشتند.

اين سناتورهاي آمريکايي از مذاکرات با ايران حمايت کردند اما گفتند با هرگونه موافقتنامه که کاهش تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران را بدون کاهش پيشرفت اين کشور در جهت دستيابي به توانايي ساخت تسليحات هسته اي درپي داشته باشد مخالفند.

اين شش سناتور در نامه خود به جان کري نوشتند :« ما شديدا احساس مي کنيم هرگونه کاهش تحريم ها عليه ايران در چارچوب خطوطي که گفته مي شود گروه پنج به اضافه يک درحال بررسي آن است بايد شامل کاهش برنامه هسته اي ايران بيشتر از آن چيزي باشد که اکنون تصور آن مي رود.»

هرچند کنگره ایالات متحده نمی‌تواند جلوی مذاکرات هسته‌ای با تهران را بگیرد، ولی دولت آمریکا هشدار داده است که تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند باعث شود این مذاکرات ناکام بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار